Lastensuojelun työhyvinvointi ja sen johtaminen poikkeusaikana Kohtaamo 5.11.2020

Verkkovälitteisen SoteDialogit -hankkeen Kohtaamon teemana on Lastensuojelun työhyvinvointi ja sen johtaminen poikkeusaikana. Lastensuojelun työntekijät ja johtavat ovat puskeneet läpi koronakriisin tuiskujen ja tuulien - työhyvinvointiaan säästämättä. Nyt on aika pysähtyä hetkeksi!

Tervetuloa mukaan SoteDialogit -hankkeen ja Itä-Suomen yliopiston järjestämään tilaisuuteen, joka kokoaa eri maakuntien lastensuojelun ammattilaiset yhteen jakamaan keskenään kokemuksiaan työhyvinvoinnin ja lastensuojelun johtamisen kysymyksistä yhteiskunnallisena poikkeusaikana.

Aamupäivällä pureudutaan työhyvinvoinnin kuormitustekijöihin ja iltapäivällä käsitellään Kuopion tapausesimerkin kautta johtamisen keinoja ja jälkihoitoa.

Päivä päätetään paneelikeskustelulla viritettävään yhteiseen keskusteluun siitä, miten koronakriisistä selviydytään ja kehitetään ”uutta normaalia” lastensuojelutyössä.

Tilaisuudessa on useita kentän kommenttipuheenvuoroja ja koko päivän ajan toimii myös ainutlaatuinen dialoginen chat-kanava!

Ilmoittaudu 29.10.2020 mennessä tästä. Ilmoittautuneet saavat osallistumislinkin sähköpostiinsa 2.11.2020.

Lisätietoja antavat: Janissa Miettinen (janissa.miettinen@uef.fi)  ja Sisko Piippo (sisko.piippo@uef.fi).

9.00 Tilaisuuden avaus ja etäosallistumisen käytännöt

9.10 Tervetulopuhe, professori Juha Hämäläinen, Itä-Suomen yliopisto

9.15 Eettinen kuormittavuus ja työhyvinvointi lastensuojelun työssä poikkeusoloissa

Tutkijatohtori Maija Mänttäri-van der Kuip, Jyväskylä yliopisto

9.45 Kommenttipuheenvuoro ja yhteinen keskustelu

Johtava sosiaalityöntekijä Päivi Äärynen, Kymsote

10.00 Tauko

10.15 Ammattiliitto Talentian kyselyn tulosten esittelyä: Poikkeusolojen kuormitustekijöistä sosiaalipalveluissa ja varhaiskasvatuksessa

Erityisasiantuntija Heidi Pekkarinen, Talentia ry.

10.30 Kommenttipuheenvuoro ja yhteinen keskustelu

Ylihoitaja Päivi Eskelinen, Kuopion kaupunki

Dosentti, koordinaattori, Sirpa Syvänen, Tampereen yliopisto, SoteDialogit -hanke

11.00 Lounastauko