Tervetuloa "Kasvua viennistä myös poikkeusoloissa" -webinaariin 11.11.2020!

Kasvua viennistä -seminaarikutsu, jossa kuvat puhujista ja taustalla virtuaalinen ympäristö.

Miten luodaan kasvua viennistä myös poikkeusaikana? Webinaarissa 11.11.2020 klo 9.00 – 11.15 kuulemme ROBINS-tutkijoita siitä, miten digitaalisuus vauhdittaa yritysten kansainvälisyyttä. Mukana on myös asiantuntijoita kertomassa, mitkä ovat Saksan markkinoiden näkymät ja mahdollisuudet suomalaisille yrityksille, miten Woltin laajentaminen Saksaan on alkanut, ja miten vientikauppaa voi kasvattaa rahoituksen keinoin. Tule mukaan!

Kasvua viennistä myös poikkeusoloissa -webinaari keskiviikkona 11.11. KLO 9.00 – 11.15

9.00 – 9.05 Tilaisuuden avaus ja Team Finland -terveiset
Carita Vastinesluoma, Team Finland -koordinaattori, Satakunnan ELY-keskus

9.05 – 9.55 Digitaalisuus yritysten kansainvälisyyden vauhdittajana
Tommi Mahlamäki, yliopistonlehtori, Tampereen yliopisto
Sini Jokiniemi, myynnin yliopettaja, Tampereen ammattikorkeakoulu

9.55 – 10.20 Saksan markkinoiden näkymät ja mahdollisuudet suomalaisille yrityksille
Helmi-Nelli Körkkö, advisor, Business Finland, Berliini

10.20 – 10.45 Yrityscase Wolt ”Wolt in Germany”
Kuulemme miten Woltin laajentaminen Saksaan on alkanut.
Tony Honkanen, Head of Expansion & Interim General Manager, Germany

10.45 – 11.15 Vientikaupan kasvattaminen rahoituksen keinoin
Jari Ihamäki, Rahoituspäällikkö, Finnvera Oyj

Ilmoittaudu mukaan!

Puhujat

Tommi Mahlamäki
University Lecturer, Dr.Tech., MBA, MSc, Tampereen yliopisto
Digitaalisia myyntityökaluja B2B-ympäristössä tutkinut Tommi Mahlamäki (TkT) toimii yliopistonlehtorina Tampereen yliopiston tuotantotalouden yksikössä. Hänellä on vahva näkemys B2B-myynnin ja markkinoinnin alueelta niin tutkimuksesta kuin opetuksesta. Hän toimi projektipäällikkönä digitaalisia myyntikonfiguraattoreita tutkineessa Business Finland -rahoitteisessa Devenio-hankkeessa sekä nykyään työpakettivastaavana digitaalista myyntiä tutkivassa Robins-hankkeessa. Mahlamäki on urallaan julkaissut yli 30 vertaisarvioitua artikkelia. Mahlamäellä on vahva kansainvälinen kokemus, hän on suorittanut Yhdysvalloissa MBA-tutkinnon ja on väitöksensä jälkeen ollut kahdesti kansainvälissä tutkijavaihdossa.

Sini Jokiniemi
Myynnin yliopettaja, Tampereen ammattikorkeakoulu
Sini Jokiniemi (KTT, Certified Business Coach) toimii myynnin vuorovaikutuksen yliopettajana Tampereen ammattikorkeakoulussa. Jokiniemi tutkii digitaalisen transformaation vauhdittamaa B2B-myynnin muutosta sekä Tampereen korkeakouluyhteisön Robins-hankkeessa että Tampereen ammattikorkeakoulun Myynnin tutkimusryhmän jäsenenä. Hänellä on myös yli kymmenen vuoden työkokemustausta finanssialalta konsernitason CRM- ja HRD -kehittämistehtävistä. Jokiniemi toimi vuonna 2019 neljän kuukauden ajan vierailevana tutkijana Japanissa tekemässä haastatteluja japanilaisten B2B-yritysten välisistä vuorovaikutuskäytänteistä, isäntäyliopistona Hiroshima University of Economics.

Helmi-Nelli Körkkö
Advisor at Business Finland, Ph.D.
FT Helmi-Nelli Körkkö työskentelee viennin asiantuntijana Business Finlandin Berliinin toimistolla. Körkkö on asunut Berliinissä vuodesta 2010 lähtien ja toiminut vientihankkeissa niin tieteen, kulttuurin kuin kaupan alalla. Nykyisessä työssään Körkkö tukee suomalaisia yrityksiä Saksan markkinaan ja vientiin liittyvissä kysymyksissä fokusoituen mm. kuluttajaliiketoimintaan ja energia-alaan.

Jari Ihamäki
Rahoituspäällikkö, Finnvera Oyj
Jari Ihamäki (KTM) on toiminut yli kymmenen vuotta rahoituksen parissa hoitaen sekä kotimaan että vientikaupan rahoitusta pk- ja suurten yritysten kanssa. Lisäksi hän on viime vuosina neuvonut ja kouluttanut pk-yrityksiä vientikaupan rahoituksessa ja miten rahoituksen avulla voidaan turvata omaa asemaa luottotappioiden varalta ja tarjota asiakkaille kilpailukykyisemmät maksuehdot kaupoissa. Korona-viruksen tuoman epävarmuuden seurauksena Finnveran takuiden kysyntä ja neuvontatarve on kasvanut etenkin läntisten teollisuusmaiden, mm. Saksan, osalta.

Tony Honkanen
Head of Expansion & Interim
General Manager, Germany
Tony Honkanen on ollut Woltilla viisi vuotta erityisesti vastaten yrityksen laajentumisesta eri maihin. Tällä hetkellä hän johtaa Saksan liiketoimintaa.