Rakennusjäte – kustannuksesta tuotoksi! -tilaisuus 14.11.

Kuvattu ylhäältä päin, kaksi rakennustyöntekijää työskentelemässä rakennustyömaalla huomioliiveissä.

Tervetuloa rakennetun ympäristön verkostoitumistilaisuuteen 14.11.2022 klo 9:00–11:45!

Ilmaistapahtuma järjestetään Nokia Arenalla sekä etäyhteyden kautta. Tapahtumassa aamiaistarjoilu! ☕ 🥪 🍪

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 4.11. täältä.

Onko rakennusjäte sinulle vain kustannus?? 💸 💸

Tule mukaan Pirkanmaan Teolliset Symbioosit -hankkeen järjestämään tilaisuuteen ja löydä jätteellesi hyötykäyttäjä!

Tilaisuuden seminaariosuudessa rakennusalan asiantuntijat kertovat näkemyksiään ja uusia tuulia kiertotalousratkaisuista alalla.

Ideapajaosuudessa pääset verkostoitumaan ja keskustelemaan rakennusjätteiden sekä muiden ylijäämämateriaalien hyödyntämisestä yhdessä muiden alan yritysten kanssa. Tilaisuus on kohdennettu rakennusalan toimijoille – tilaajista rakentajiin.

Ohjelma:

9:00-9:30 Aamiaistarjoilu ☕

9:30-9:35 Lehtori ja erityisasiantuntija Arttu Lehtonen, PITS-hanke

• Tilaisuuden avaus

9:35-10:00 Kestävän kehityksen teknologiavastaava Elli Kinnunen, A-Insinöörit suunnittelu Oy

• Lineaaritaloudesta kiertotalouteen – ajureina ympäristökriisit ja muuttuva säädösohjaus
  • Materiaalien kiertäminen – miten materiaalit kiertävät nyt ja tulevaisuudessa?
  • Rakennusosien uudelleenkäyttö – miten rakennusosia saadaan uudelleenkäytettyä mahdollisimman korkealla jalostusasteella?

10:00-10:25 Projektipäällikkö Karoliina Tuukkanen, Tampereen kaupunki

• Miten Tampere ohjaa rakentamista kiertotalouden suhteen?
  • Case Yliopistonkatu
  • Case Tontinluovutuskilpailu – kiertotalouskonseptisuunnitelma

10:25-10:35 Kahvitauko ☕

10:35-11:35 Ideapaja: Rakennusjätteiden hyötykäyttökohteiden kartoitusta

11:35-11:45 Loppusanat

*Aikataulu saattaa muuttua*

MITÄ? Kiertotalousaiheinen rakennetun ympäristön verkostoitumistapahtuma

MISSÄ? Paidia-tila 3krs. (Nokia Arena, Kansikatu 3, 33100  Tampere) sekä etäosallistumislinkin kautta (tulee sähköpostitse lähempänä työpajaa)

KENELLE? Rakennetun ympäristön yrityksille

MITEN PÄÄSEN MUKAAN? Klikkaa tästä!

Lisätietoa: Piia Kanto +358 50 431 3736 , piia.kanto@tuni.fi

TERVETULOA!

PITS-hanke

Lue täältä lisää kiertotalouteen pohjautuvista rakennushankkeista:

TAMPEREEN KAUPUNKI: Yliopistonkadun kunnostustyöt alkavat

POHJOLA-RAKENNUS: Pohjola-rakennukselle voitto Tampereen kaupungin tontinluovutuskilpailussa – kissanmaalle uusi kiertotaloutta edistavä asuinkerrostalo

AAMULEHTI: Tampereelle rakennetaan sadan asunnon kerrostalo erikoisella tavalla – Materiaalia otetaan purkutyömailta