Myynti on kasvun moottori poikkeustilanteessakin – TAMKin myyntimaistereiden keinot “uuteen normaaliin”

Tampereen ammattikorkeakoulun myyntimaisterit kokosivat oppaan auttamaan yrityksiä myynnissä poikkeustilanteessa. Myynti voi tuntua nyt haastavalta, mutta myyntimaistereiden opeilla saa heti käyttöön keinoja ”uuteen normaaliin”.

Monessa yrityksessä ajatellaan, että koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa on epäeettistä myydä tai odotetaan poikkeustilan loppumista. – Nyt ei jäädä laakereilla lepäämään, vaan laitetaan Suomi kasvuun myynnillä, kehottaa Tampereen ammattikorkeakoulun myynnin johtamisen yliopettaja Pia Hautamäki.

Myynnin ydinasiat haltuun

Oppaan kirjoittaneet Tampereen ammattikorkeakoulun kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen ylemmän tutkinnon opiskelijat – myyntimaisterit – toivovat, että mahdollisimman moni yritys ammentaa opit käyttöön. Kasvun ylläpitäminen on tärkeää poikkeusoloissakin, ja myynti on kasvun moottori.

Opas käsittelee aihetta monesta eri näkökulmasta; mitkä välineet ja tavat toimivat etämyynnissä parhaiten, miten asiakkaiden tarpeet pitää erityisesti nyt huomioida, miten omaa työtä kannattaa johtaa ja miten myynnin johtaminen muuttuu.

Jotta myynti tuottaa kasvua, niin etämyynnin keinojen ja parhaiden käytäntöjen haltuun ottaminen korostuu. Oma pää kannattaa pitää kunnossa ja itsestään pitää huolehtia. Valmentavan ja kannustavan johtamisen merkitys kasvaa.

– Iloitsen myyntimaisterijengistä, joka puhaltaa yhteen hiileen ajasta huolimatta ja kaiken lisäksi haluaa pyyteettömästi käyttää omaa aikaansa muidenkin auttamiseksi. Tiimioppiminen saa aikaan ihmeitä, kehuu Hautamäki.

Tutustu Myynnin mahdollisuudet poikkeustilanteessa -oppaaseen, anna palautetta, kommentoi ja jaa eteenpäin niille, jotka oppaasta saattavat hyötyä.

Sinustako myyntimaisteri?

Seuraava myyntimaisterihaku on avoinna kesällä 2020 ja valinnat ovat syksyllä. Uudet myyntimaisteriopiskelijat aloittavat tammikuussa 2021. Tule mukaan tai vinkkaa kaverille!

Lue lisää: https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/kansainvalisen-myynnin-ja-myynnin-johtamisen-ylempi-tutkinto-ohjelma