Yrityksissä pohditaan myynnin digitalisoimista, muttei välttämättä strategisen kasvun johtamisen lähtökohdista. − Yritysten johdossa voi olla haasteita ymmärtää, millaisia älykkäitä myynnin ja markkinoinnin työkaluja tulisi ottaa käyttöön ja miten tällaiset työkalut murtavat perinteisiä johtamisen ja liiketoiminnan tekemisen tapoja, toteaa myynnin yliopettaja ja tutkija KTT Pia Hautamäki Tampereen ammattikorkeakoulusta.
Miten yritykset voivat hyödyntää tekoälyä ja robotiikkaa modernissa myynnissä ja myynnin johtamisessa?
Digitalisoituminen on muuttanut asiakkaiden ostokäyttäytymistä. Mutta miten yritykset voivat hyödyntää tekoälyä ja robotiikkaa modernissa myynnissä ja myynnin johtamisessa? Tätä pohtii Robins-tutkimushankkeen vastuullinen johtaja Pia Hautamäki Kauppalehden Studiovieras-artikkelissa.