Uusi Tampere.ai-sivusto on avattu

Uudistunut Tampere.ai-sivusto kokoaa yhteen Tampereen seudun tekoälytoimijat, osaamisen ja aktiviteetit.

Tampere AI on ekosysteemi, joka kokoaa yhteen tekoälyosaamisen ja sen ympärille keskittyvät aktiviteetit Tampereen seudulla. Uudistetuilla tampere.ai-sivuilla esitellään Tampereen AI-ekosysteemin toimijat toimialoittain selattavissa olevalla ekosysteemikartalla. Kartta päivittyy jatkuvasti, ja mukaan voi liittyä jättämällä tietonsa sivulla olevalle lomakkeelle.

Ekosysteemikartta tekee Tampereen tekoälytoimijat ja -osaamisen näkyväksi. Tämä vahvistaa Tampereen mainetta houkuttelevana AI-osaamiskeskittymänä, ja auttaa toimijoita löytämään sopivia yhteistyökumppaneita” – Minna Kinnunen, Business Tampere

Tampereen seudun AI-toimijoiden sekä AI Hub Tampereen palveluiden lisäksi sivustolle on koottu Tampereen tekoälyuutiset ja –tapahtumat, kuten AI-aamut ja AI Finland 2020. Sivuston tarkoituksena on koota Tampereen tekoälykehitykseen liittyvä informaatio yhteen paikkaan, helposti ja käyttäjäystävällisesti saataville.

AI-ekosysteemin taustalla ovat Tampereen yliopiston AI Hub Tampere– ja KITE-projektit sekä Tampereen kaupungin ja Business Tampereen toteuttama Smart Tampere -ohjelma.

Tervetuloa tutustumaan!