Jonna Koponen kertoo kansainvälisyydestä ja ROBINS-tutkimushankkeen kokoomateokseen kirjoittamasta artikkelista ja näin:
”Minua kiinnostaa erityisesti digitaalinen vuorovaikutus ja valitsin artikkelini aiheen, koska chat-keskustelujen analysointi oli loistava mahdollisuus syventyä digitaaliseen asiakasvuorovaikutukseen kansainvälisessä myynnissä. Olen aiemmin julkaissut aiheesta englanniksi ja halusin nyt tuoda tutkimuksen tulokset esiin myös suomen kielellä.
Tutkijana työskentelen hyvin kansainvälisessä ympäristössä ja työkieli on englanti. Tällä hetkellä johdan kansainvälistä tutkimusprojektia, jossa on mukana tutkijoita Japanista ja Yhdysvalloista. Ymmärrys erilaisista kulttuureista on tässä työssä äärimmäisen tärkeää! Kansainvälisyys on ollut läsnä elämässäni jo nuorena, kun kävin vaihdossa Virossa, teatteriryhmän kanssa esiintymismatkalla Saksassa ja kohtasimme yhdysvaltalaisten vaihto-opiskelijoiden kanssa. Omalta uraltani kansainvälisyyteen liittyvistä tapahtumista ovat merkityksellisenä jääneet mieleen tutkijavaihdot Toledon, Meijin ja J.F. Oberlinin yliopistoissa.
Tärkein asia, jonka lukijoiden haluaisin muistavan ROBINS e-kirjaan kirjoittamastani artikkelista liittyy vuorovaikutukseen. Sosiaalinen läsnäolo on keskeistä, kun halutaan tuottaa myönteisiä digitaalisia asiakaskohtaamisia. Asiakkailla on erilaisia vuorovaikutustarpeita riippuen siitä, missä asiakassuhteen vaiheessa he ovat.”
Haluatko kehittää yrityksenne chat-palvelua? Nyt on tarjolla tutkittua tietoa digitaalisesta asiakasvuorovaikutuksesta! Jonnan artikkelin ”Digitaalinen asiakasvuorovaikutus kansainvälisessä myynnissä” voit lukea joulukuussa 2021 ilmestyvästä ROBINS-tutkimushankkeen kokoomateoksesta ”Älykkäällä myynnillä kansainväliseen kasvuun”.