Voit palata loppuseminaarimme antiin: tekstitetty tallenne on nyt katsottavissa

Ryhmä ihmisiä studiossa.

Löydät 29.8.2023 pidetyn loppuseminaarimme tallenteen Tampereen ammattikorkeakoulun YouTube-kanavalta. Video on tekstitetty.

Toista video YouTubessa (aukeaa uuteen välilehteen)

Loppuseminaari kiteytti hankkeen tulokset. Projektipäällikkö Mirva Kolonen kertoi, miten hankkeessa on edistetty aivoterveyttä 3,5 vuotta. Aivoista työssä, tunteista ja toiminnanohjauksesta puhui dosentti, aivotutkija, neurologian erikoislääkäri, Pirhan Käyttäytymisneurologian tutkimusyksikön johtaja Kaisa Hartikainen.

Lääketieteen lisensiaatti, väitöskirjatutkija Mia Pihlaja Pirhan Käyttäytymisneurologian tutkimusyksiköstä pohti puheenvuorossaan sitä, onko työuupumus aivosairaus.

Kansallisen aivoterveys 2030 –ohjelman terveiset toi Aivoliitto ry:n toiminnanjohtaja Mika Pyykkö.

Tutkija Laura Bordi Tampereen yliopiston johtamisen ja talouden tiedekunnan työhyvinvoinnin tutkimusryhmästä painotti omassa esityksessään sitä, että aivoergonomia on organisaation asia.

TtT, yliopettaja, Kati Päätalo Oulun ammattikorkeakoulusta (Oamk) kertoi, mitä on affektiivinen ergonomia työssä.

Paneelikeskustelun aiheena oli se, miten aivojen hyvinvointia voidaan vahvistaa ja tukea työssä. Aiheesta keskustelivat KTT, yliopettaja Päivi Mayor, Tampereen ammattikorkeakoulu TtT, lehtori Pipsa Tuominen, Tampereen ammattikorkeakoulu PsM, psykologi, lehtori Riikkaelina Susipolku, Tampereen ammattikorkeakoulu sekä Kaisa Hartikainen.

Tilaisuuden juonsi Sean Ricks.

Elokuinen loppuseminaarimme lähetettiin suorana YleAreenassa ja Ylen tallennetta on katsottu yli 3500 kertaa.

Kuva: Hanna Ylli