SuomiAreena Porissa 29.6.2023

SuomiAreena-teksti ja taustalla ihmisjoukko.

SuomiAreena on Suomen suurin yhteiskunnallinen festivaali. Mekin olemme mukana – tule sinäkin Poriin 29.6.2023 klo 11.00–11.45!

Jaksavatko aivot työelämän vauhdissa?

MTV-lavalla Porin torilla aiheesta keskustelevat europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen, projektipäällikkö Mirva Kolonen, tutkija Laura Bordi ja psykologi Riikkaelina Susipolku. Keskustelua luotsaa Pirkanmaan hyvinvointialueen Käyttäytymisneurologian tutkimusryhmän johtaja, neurologian erikoislääkäri, dosentti Kaisa Hartikainen.

Viikon aikana on tarjolla kohtaamisia, ihmisiä ja tekoja, jotta meillä olisi enemmän ratkaisuja ja vähemmän ongelmia. Torstain teemana on työ ja terveys. Kestävä aivoterveys -hanke vie yhteiskuntaamme monin tavoin ja teoin kohti parempaa huomista. Yhteiskunnallisen festivaalin ohjelmaa voit seurata paikan päällä Porissa maksutta tapahtuman ajan. Voit katsoa kaikki keskustelut suorana tai tallenteena MTV Katsomossa. Tutustu koko viikon ohjelmaan https://www.suomiareena.fi/pori.

Nähdään Porin torilla! Voit seurata suoraa lähetystä MTV Katsomossa – tallenteeseen pääset tästä samasta linkistä.

Uutinen Tampereen korkeakouluyhteisön verkkosivuilla 8.6.2023: SuomiAreenalla puhuttavat rakentamisen kiertotalous, aivoterveys, luovan alan resilienssi ja fotoniikkaan perustuvat turvallisuusratkaisut

Panelistit

Tummatukkainen, hymyilevä nainen.

Mirva Kolonen
Projektipäällikkö, lehtori
Tampereen ammattikorkeakoulu

Mirva Kolonen on Kestävä aivoterveys -hankkeen projektipäällikkö, jolla on pitkäaikaista kokemusta yritysmaailman prosessien, johtamisen ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Hän työskentelee Tampereen ammattikorkeakoulussa (TAMK) ylemmän ammattikorkeakoulun (YAMK) lehtorina johtamisen ja terveyden edistämisen koulutusohjelmissa ja erilaisissa kehittämisprojekteissa sekä Kansallisen aivoterveysohjelman 2030 koordinaatiokumppanina.

Lyhyttukkainen nainen silmälasit päässä.

Sirpa Pietikäinen
Europarlamentaarikko
Euroopan parlamentti

Sirpa Pietikäinen
, aiemmin kansanedustaja ja ympäristöministeri  (EPP-ryhmä parlamentissa, kokoomus), on pitkän linjan europarlamentaarikko. Pietikäinen toimii mm. ympäristön, kansanterveyden ja elintarvikkeiden turvallisuuden valiokunnassa sekä talous- ja raha-asioiden valiokunnassa. Sirpa Pietikäinen on ollut paremman hoidon ja potilaiden oikeuksien aktiivinen puolestapuhuja jo vuosien ajan. Euroopan parlamentissa hän on osallistunut muun muassa EU:n terveysohjelman laadintaan.

Hymyilevä, lyhyttukkainen nainen raitapaidassa.

Laura Bordi
Tutkija
Tampereen yliopisto

Laura Bordi työskentelee tutkijana työhyvinvoinnin tutkimusryhmässä Tampereen yliopiston johtamisen ja talouden tiedekunnassa. Hänellä on yli vuosikymmenen kokemus työhyvinvoinnin tutkimus- ja kehittämistehtävistä, ja viime vuosina hänen työnsä on keskittynyt monipuolisesti muuttuvan ja digitalisoituvan työn työhyvinvointikysymyksiin.

Tummatukkainen nainen.

Riikkaelina Susipolku
Psykologi, lehtori
Tampereen ammattikorkeakoulu

Riikkaelina Susipolku on psykologi ja Tampereen ammattikorkeakoulun (TAMK) sosionomikoulutuksen lehtori. Kestävä Aivoterveys -hankkeessa hän on osallistunut erityisesti affektiivisen ergonomian kehittämistyöhön. Lisäksi hän tekee työterveyspsykologin vastaanottoa.

Vaaleatukkainen nainen.

Kaisa Hartikainen
Neurologian erikoislääkäri, dosentti
Pirkanmaan hyvinvointialue

Keskustelua luotsaa Kaisa Hartikainen. Hän johtaa Pirkanmaan hyvinvointialueen Käyttäytymisneurologian tutkimusyksikköä.