Kansainvälistä yhteistyötä: "Aivoterveys on portugalilaisille uudenlainen näkökulma"

Neljä naista ulkona taustana sininen taivas.
Yhteiskuvassa Coimbran kasvatustieteen professori Silvia Parreiral (vas.), projektipäällikkö Mirva Kolonen, Coimbran psykologian professori Ana Amaral ja yliopettaja Sari Himanen.

Kestävä aivoterveys -hanke tekee myös kansainvälistä yhteistyötä. Hanketoimijat vierailivat Portugalin Coimbrassa huhtikuun lopussa Escola Superior de Tecnologia da Saude de Coimbra -korkeakoulun kutsumana.

Kestävä aivoterveys- hanketta tehtiin tunnetuksi 24.–29.4.2023 Portugalissa Coimbrassa. Yhteistyö Escola Superior de Tecnologia da Saúde de Coimbran Master of Health Education -koulutuksen kanssa on osa Kestävä aivoterveys -hankkeen kansainvälistä toimintaa.

Erityisen kiinnostavana  koettiin aivoterveysajattelun laaja-alaisuus. Portugalissa lähtökohtana on mielenterveys ja sen haasteet. Aivoterveys-näkökulma on portugalilaisille uudenlainen näkökulma ja tämä painotus herätti heissä paljon kiinnostusta jatkoyhteistyöhön.

Professori Margarida Pocinho oli vierailulla TAMKissa toukokuussa. Keskusteluja kansainvälisestä yhteistyöstä on jatkettu myös vierailujen jälkeen.

Ryhmäkuva opiskelijoista ja opettajista.
Tilaisuuteen osallistui master-opiskelijoita ja yliopiston henkilöstöä ja rehtori. Mirva Kolonen ja Sari Himanen kuvassa 4. ja 3. oikealta.

Teksti: Mirva Kolonen
Kuvat: Escola Superior de Tecnologia da Saude de Coimbra