Nyt on sanomisen paikka! Tervetuloa Tampere-talon Aulaklubille 26.4.2023 klo 17.30–18.30

Sanomisen paikka - keskusteluja vastuullisuudesta, taustalla auringonkukka.

Mitä jokainen meistä voi tehdä johtaakseen itseään kohti parempaa aivoterveyttä? Tervetuloa kaikille avoimeen keskustelutilaisuuteen 26.4.2023 klo 17.30–18.30 Tampere-talon pääaulaan, Haru Barin edustalle. Tapahtuma on osa Tampereen ammattikorkeakoulun koordinoimaa Kestävä aivoterveys -hankkeen toimintaa. Tervetuloa keskustelemaan kanssamme paikan päälle tai striimin välityksellä!

Sanomisen paikka: Miten kestävää aivoterveyttä tuetaan työelämässä?

Kaikille avoin keskustelutilaisuus pidetään Tampere-talon pääaulassa keskiviikkona 26.4.2023 klo 17.30–18.30. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, ja sitä voi seurata myös etänä livestriimin välityksellä Vimeossa.

Aivojen hyvinvointi ja kestävä aivoterveys on aihe, joka koskettaa meitä kaikkia. Jatkuvat muutokset ja epävarmuus kuormittavat aivojen toiminnanohjauskykyä, jota tarvitaan aktiiviseen elämään. Työuupumus on globaali ongelma, joka uhkaa aivoterveyttä ja vaikuttaa yksilöihin ja koko yhteiskuntaan.

Mitä konkreettisia keinoja on aivojen hyvinvoinnin edistämiseen? Mitä jokainen meistä voi tehdä johtaakseen itseään kohti parempaa aivoterveyttä? Mikä rooli on johtamisella ja aivohyvinvointia tukevilla rakenteilla työelämässä? Muun muassa nämä teemat johdattelevat tilaisuudessa käytävään paneelikeskusteluun ja sen eri näkökulmiin kestävän aivoterveyden tukemiseksi työelämässä.

Keskustelijat

Laura Bordi

Tutkija, Työhyvinvoinnin tutkimusryhmä, Tampereen yliopiston johtamisen ja talouden tiedekunta. Hankkeessa Lauran tutkimus- ja kehittämistyö on keskittynyt erityisesti aivohyvinvoinnin edistämiseen informaatio- ja kognitiivisen ergonomian näkökulmasta.

Päivi Mayor

Yliopettaja, johtaminen, Liiketalous ja Media yksikössä TAMKissa. Hankkeessa keskittynyt erityisesti yksilöllisten motivaatiotekijöiden vaikutukseen, itsensä johtamisen ja johtamisen teemoihin aivojen hyvinvoinnin näkökulmasta.

Jenni Ollila

Erityispedagogiikan yliopisto-opettaja, erityisopettaja, Ahvenisjärven koulu ja opettajamentoritoiminnan koordinaattori, Tampereen kaupunki. Jenni on ollut mukana hankkeen työpajoissa kehittämässä peruskoulun opettajien työhyvinvointia ja aivoterveyttä.

Mia Pihlaja

Lääketieteen lisensiaatti, väitöskirjatutkija. Hankkeessa Mia on tehnyt aivoterveyteen ja toiminnanohjaukseen liittyvää tutkimusta TAYSin Käyttäytymisneurologian tutkimusyksikössä.

Pipsa Tuominen

Terveystieteiden tohtori (liikuntalääketiede) ja fysioterapeutti, musiikin opettaja (FM). TAMK.  Hankkeessa Pipsa on tutkinut liikkumisen, palautumisen ja unen vaikutusta aivoterveyteen ja toiminut liikuntafysiologian ja siihen liittyvien mittausten asiantuntijana.

Tapahtuman kesto on noin tunti. Muutokset mahdollisia.

Alkuperäinen tapahtumailmoitus on julkaistu Tampere-talon verkkosivuilla.

Paikka:
Tampere-talo