Motivaatiotekijät tutuksi

Hymyilevä nainen nojaa ikkunaan.

Yksilölliset motivaatiotekijät vaikuttavat työsuoritukseen, työhyvinvointiin ja aivoterveyteen, kertoo HR Viesti.

”Kaikki organisaation henkilöstön jäsenet työntekijöistä johtajiin työskentelevät erilaisissa työympäristöissä, sekä lähityössä että digitaalisesti. Yksilöllinen motivaatioprofiili auttaa tunnistamaan omat tarpeet ja keinot itsensä johtamiseen eri tilanteissa”, sanoo Tampereen ammattikorkeakoulun johtamisen yliopettaja Päivi Mayor.

Mayor on mukana Kestävä aivoterveys -hankkeessa, jossa yhtenä kartoituksen osa-alueena hyödynnetään itsensä johtamisen tukena Reiss Motivaatioprofiilia eli RMP:tä. Elämää määrittää 16 perustarvetta eli motiivia, jotka eri yksilöt asettavat erilaiseen tärkeysjärjestykseen. Tästä tärkeysjärjestyksestä muodostuu Reiss Motivaatioprofiili, joka kertoo ihmisen persoonallisuuden piirteistä ja arvomaailmasta. Perustarpeet motivoivat kaikkia, mutta niiden intensiteetti on yksilöllistä.

Lue artikkeli ”Motivaatiotekijät tutuksi” HR Viestin sivuilta.

Kuva: Päivi Mayorin kuva UPC Peru