Hankeyhteistyö ulottuu Portugaliin: lissabonilainen johtamisen professori Jorge Filipe da Silva Gomes vieraili Tampereen ammattikorkeakoulussa

Tummatukkainen mies puvussa, taustalla järvimaisema.

Tunnettu johtamisen professori Jorge Filipe da Silva Gomes Lissabonin yliopiston School of Economicsista vieraili Tampereen ammattikorkeakoulussa toukokuussa Kestävä aivoterveys -hankkeen vieraana.

Aivoterveyshanke teki professori Gomesin kanssa videomateriaaleja henkilöstöjohtamisesta ja aivoterveyden edistämisestä. Videot julkaistaan suunnitelman mukaan syksyllä.

Lissabonin yliopistoa pidetään yhtenä akateemisesti parhaiten toimivista yliopistoista maailmassa. Yliopisto tähtää siihen, että opiskelijat löytävät uusia ajattelutapoja monikulttuurisessa ympäristössä ja kykenevät löytämään yksilöllisiä tapoja luoda tulevaisuuttaan.

Portugalissa johtamisessa painotetaan mielenterveysnäkökulmaa aivoterveyttä enemmän.

− Gomes kiinnostui keskusteluissamme aivoterveyden sisällyttämisestä johtamiseen. Aivoterveyshankkeemme voi siis vaikuttaa merkittävästi henkilöstöjohtamisen uudistamiseen myös kansainvälisellä tasolla. Jatkamme ilman muuta yhteistyötä hänen ja Lissabonin yliopiston kanssa, projektipäällikkö Mirva Kolonen toteaa.

Lisätietoa:

ISEG | Lisbon School of Economics & Management (ulisboa.pt)

Teksti: Mirva Kolonen, Päivi Mayor ja Kirsi Toljamo
Kuvakaappaus videotallenteelta