Hanketiimin Pipsa Tuominen väitteli tohtoriksi

Nainen kantaa reppuselässä poikaa ja pieni tyttö leikkii.

FM, TtM Pipsa Tuomisen Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisen tiedekuntaan tehty väitöskirja musiikkiliikunnan vaikutuksesta lasten paikallaanoloon tarkastettiin 21.5.2021 Jyväskylän yliopistossa. Tuominen toimii Kestävä aivoterveys -hankkeessa liikunnan asiantuntijana ja vastaa muun muassa hankkeessa tehtävistä Firstbeat-mittauksista. Lämpimät onnittelut tuoreelle tohtorille!

FM, TtM Pipsa Tuomisen väitöskirjan ”Music-based Exercise Activities for Children, Effects on Sedentary Behavior, Physical Activity, Intervention Implementation, and Enjoyment” (musiikkiliikunnan vaikutuksia lasten paikallaanoloon, fyysiseen aktiivisuuteen ja harjoitteluun sitoutumiseen) tarkastustilaisuus pidettiin 21.5.2021 Jyväskylän yliopistossa. Vastaväittäjänä toimi professori Timo Lakka (Itä-Suomen yliopisto) ja kustoksena professori Urho Kujala (Jyväskylän yliopisto).

Pipsa Tuominen toimii Kestävä aivoterveys -hankkeessa liikunnan asiantuntijana ja vastaa muun muassa hankkeessa tehtävistä Firstbeat-mittauksista. Tuominen toimii Tampereen ammattikorkeakoulussa fysioterapian tuntiopettajana.

Aktiivinen liikkuminen ja liiallisen paikallaanolon välttäminen tukevat lasten tervettä kasvua ja kehitystä. Musiikkia käyttämällä voidaan lisätä harjoittelun kiinnostavuutta. Väitöskirjassa selvitetään, voidaanko kodeissa vaikuttaa 4–7-vuotiaiden lasten paikallaanoloon ja fyysiseen aktiivisuuteen musiikkia ja liikuntaa yhdistämällä.

Lämpimät onnittelut tuoreelle tohtorille!

• Uutinen väitöskirjasta Jyväskylän yliopiston sivuilla
  • Linkki Tuomisen väitöskirjaan Jyväskylän yliopiston JYX-julkaisuarkistossa