Helposti työelämään itsensä työllistämällä -työpaja 11.2.

Itsensä työllistäminen on korkeakouluopiskelijalle yksi väylä siirtyä työelämään. Etenkin työuran alussa se voi olla mahdollisuus. Pirstaleisen työelämän kokonaisuus on kuitenkin epäselvä ja käytännöt ristiriitaisia. PIRSSI-hankkeen Helposti työelämään itsensä työllistämällä -työpajassa työelämän edustajat, TAMKin ja Tampereen yliopiston opiskelijat ja opettajat pohtivat mm. itsensä työllistämisen eri muotoja, kuten sivutoimista yrittäjyyttä ja kevytyrittäjyyttä. Samalla kehitellään yhdessä toimintamallia, tiekarttaa, työelämään siirtymisvaiheessa oleville korkeakouluopiskelijoille.

klo 13 Avaussanat, Anneli Karppinen, PIRSSI-hanke

klo 13.10 Näkökulmia itsensä työllistämiseen ja kevytyrittäjyyteen puheenvuorot:

Mirja Taipale, Ensimetri

Maija Hännikäinen, Verohallinto

Juha Herrainsilta, vakuutusyhtiö Fennia

klo 13.45 Opiskelijan palvelupolku -luonnoksen esittely, Antti Haapio ja Minna Nyström-Järvinen, PIRSSI- hanke

Kahvitauko

klo 14.15 – 15.45 Työpajatyöskentelyä