Hyvää jälkeä -hanke mukana Porin yliopistokeskuksen Tiedetempauksessa

Dia.

Porin yliopistokeskuksessa järjestettävä Tiedetempaus kokoaa yhteen talon tieteentekijöitä eri aloilta. Hyvää jälkeä -hanke oli mukana tilaisuudessa.

Tiedetempaus järjestettiin keskiviikkona 25.1.2023. Tilaisuudessa kuultiin mielenkiintoisia esityksiä eri tieteenaloilta.

Hyvää jälkeä -hankkeesta tutkija Tarja Vierula sekä tutkimusavustaja Nina Vanhatalo esittelivät alustuksessaan ”Täysi-ikäistyvien nuorten lastensuojelun sijaishuollosta poistuminen lähtönä julkisesta kodista” hankkeen osatutkimuksissa kerättyjen aineistojen pohjalta sitä, millaisia lähtöjä nuorten, perhehoitajien sekä lastensuojelun sijais- ja jälkihuollon ammattilaisten kokemuksina ja toimintana rakentuu. Aiheesta on tekeillä myös artikkeli.