Kuuntele Kestävä muutos kaupungeissa -podcast-sarjan kaksi ensimmäistä jaksoa – Teemoina yksinasuvat sekä perheet ja perhepalvelut

Kuva, jossa kädet liittyneet yhteen yhteistyössä.
Kuva: Pixabay.

Kestävä muutos kaupungeissa -podcast-sarjan kaksi ensimmäistä jaksoa on julki. Podcast-sarjassa yhteiskunnan toimijat ja tutkijat tarkastelevat yhteiskunnallisen kehittämisen moniäänisyyttä ja kaupunkien kestävää muutosta. Ensimmäiset jaksot käsittelevät yksinasuvia sekä perheitä ja perhepalveluita. Kuuntele jaksot Spotifyssä tai Soundcloudissa!

Jakso 1: Moniäänisyys yhteiskunnassa – Yksinasuvat yhteiskunnallisena ryhmänä

Yksinäinen tuoli tien keskellä.
Kuva: Pixabay.

Millainen ryhmä yksinasuvat ovat? Mitä heidän huomioimisensa kaupunkien kehittämisessä ja tutkimuksessa toisi yhteiskuntaamme? Keskustelijoina Yksinasuvat ry:n puheenjohtaja, diakoni Raija Eeva ja THL:n johtava asiantuntija Pia Solin.

Kuuntele jakso Soundcloudissa
Kuuntele jakso Spotifyssa

Jakso 2: Perheet ja perhepalvelut – Sosiaalisesti kestävä muutos

Kuva, jossa kädet liittyneet yhteen yhteistyössä.
Kuva: Pixabay.

Perheiden tarpeet palveluille puhuttavat. Millaisia palveluita perheet tarvitsevat ja miten tukea perheitä? Keskustelijoina kehittäjäkokemusasiantuntija Maria Peltola, hankepäällikkö Minttu Kallio ja hanketyöntekijä Katri Inkinen Lausteen Perhekuntoutuskeskuksen koordinoimasta Asiakkaasta kumppaniksi -hankkeesta.

Kuuntele jakso Soundcloudissa
Kuuntele jakso Spotifyssa

Podcast-sarjan tekemisen mahdollistaa STUEn tarjoama toimintaraha. Sarjan tuottaa ja juontaa hallintotieteen väitöskirjatutkija Mari Turja Tampereen yliopistosta. Se on nauhoitettu Tampereen korkeakouluyhteisön Learning Lab -studiossa e-learning coach Jussi Hannulan tukemana. Jälkituotanto ja julkaisu Renata Brito. Podcast-sarja jatkuu vielä kahdella jaksolla, jotka julkaistaan myöhemmin.

In English: Podcast series supported by STUE Action Grant. The series is made in Finnish.