Suvi Hjelm: ”Odotan kurssien alkamista jo kovasti, jotta pääsen sukeltamaan syvemmälle kansalaisten osallistamiseen ja kiertotalouteen”

Tummatukkainen nainen oranssissa villatakissa.

Pakkausjätti DS Smithin viestintä- ja markkinointipäällikkö Suvi Hjelm haluaa olla mukana varmistamassa, että pahvipakkausten lisäksi muunkinlaiset pakkaukset kiertävät vastuullisesti. Hän ilmoittautui Tampereen ammattikorkeakoulun Pakkausarvoketjun kiertotalousosaaja -koulutukseen ensimmäisten joukossa. Hjelm uskoo saavansa koulutuksesta paljon uutta: tietoa, osaamista, näkökulmia, verkostoja ja yhteistyöideoita. Annetaan Suvin itsensä kertoa.

”Pakkausala on mielenkiintoinen, alati kehittyvä toimiala, ja pakkauksilla voidaan vaikuttaa moneen asiaan. Uskon, että saan koulutuksesta paljon uutta tietoa ja uusia näkökulmia työhöni kiertotalouden mukaisten pakkausten maailmassa.

Koulutuksen kautta voin verkostoitua muiden kanssa ja rikastaa omia näkökulmiani.

Odotan kurssien alkamista jo kovasti, jotta pääsen sukeltamaan syvemmälle muun muassa kuluttajan ja kansalaisten osallistamiseen sekä kiertotalousajattelun mukaiseen liiketoimintaan.

Koulutus syventää omaa osaamista ja yritysyhteistyötä

Teoreettisen tiedon lisäksi erinomainen keino syventää omaa osaamistaan on verkostoitua toisten kanssa. Ihmisten välisten kontaktien myötä syntyy myös loistavia yhteyksiä yritysten välille.

DS Smith ja TAMK ovat tehneet yritysyhteistyötä jo pidempään. Olemme pyrkineet tarjoamaan TAMKin biotuotetekniikan opiskelijoille kosketusta pakkausalaan. Uskon, että oman koulutusosallistumiseni myötä itselleni avautuu uusia ajatuksia siitä, miten tätä yhteistyötä voisi syventää ja mahdollisesti jopa laajentaa.

Uskon kiertotalouden merkitykseen tulevaisuudessa. Uskon myös siihen, että tulemme kierrättämään entistä paremmin sellaisiakin asioita, joita emme vielä osaa kierrättää.

Minulle tärkeät pahvipakkaukset kiertävät jo nyt erinomaisesti, mutta tarvitsemme jatkossa uusiakin pakkauksia mukaan kiertoon. Haluan osaltani olla varmistamassa, että osaamme tehdä sen mahdollisimman vastuullisesti.

Uusi osaaminen valjastetaan heti käyttöön omassa työssä

DS Smithissä suhtaudutaan positiivisesti itsensä kehittämiseen. Keskustelemme koulutuksista ja omasta kehittymisestä vuosittain esimiehen kanssa. Tiedon jakaminen tapahtuu luontevasti työn ohessa erilaisissa työryhmissä, ja uutta osaamistaan pääsee käytännön työssä testaamaan jatkuvasti.

Haluan itse kehittää itseäni jatkuvasti – ja sitä olenkin tehnyt jo vuosia työn ohella eri tavoin. Pakkausarvoketjun kiertotalousosaaja -koulutus kuulosti heti minulle sopivalta ja mielenkiintoiselta koulutukselta. Toivottavasti uusien asioiden oppimisen lisäksi tapaan paljon mielenkiintoisia ihmisiä. Kuka tietää mistä sitä työelämässä itsensä löytää koulutuksen jälkeen!”

Kiinnostuitko sinäkin koulutuksesta? Hakuaika avoimen AMK:n koulutukseen on 1.4.2023–31.5.2023. Kymmenen kuukauden mittainen koulutus järjestetään 21.8.2023–19.5.2024. Tutustu koulutuskorttiin Tampereen korkeakouluyhteisön tuni.fi-sivuilla ja hae mukaan!

DS Smith on johtava maailmanlaajuinen palveluntarjoaja ympäristöystävällisten pakkausten, paperipohjaisten tuotteiden ja kierrätyspalvelujen alalla. Tutustu yritykseen verkkosivuilla.

Lisätiedot:

Suvi Hjelm