Pakkausarvoketjun kiertotalousosaaja -koulutus käyntiin!

Iso joukko ihmisiä luokkatilassa.
Iso joukko ammattilaisia pakkausarvoketjun eri osa-alueilta kokoontui TAMKiin Pakkausarvoketjun kiertotalousosaaja -koulutukseen. Osallistujille on kirkastunut pakkausalan yhteistyön merkitys, tiedon jakaminen ja kokemusten vaihto. Kuva: Mikael Lindell

Huikea joukko ammattilaisia pakkausarvoketjun eri osa-alueilta kokoontui TAMKin Kuntokadun kampuksella jatkuvan oppimisen ja Pakkausarvoketjun kiertotalousosaaja -koulutuksen merkeissä. Päivän aikana kirkastui yhteistyön merkitys, tiedon jakaminen ja kokemusten vaihto.

Tärkeimpinä teemoina esille nousivat kuluttajan osallistaminen pakkausten kiertotalouteen ja se, kuinka tiukentuva sääntely voidaan valjastaa tukemaan arvoketjun vihreää siirtymää.

Ryhmän kanssa keskusteltiin paljon myös yhteistyön merkityksestä arvoketjussa ja oman verkoston kasvattamisesta.

Ihan huippu, tavoittanut sellaiset ihmiset pakkausmaailmasta, jotka tämän jälkeen pystyvät omassa firmassaan viemään asioita eteenpäin. Mahtavaa, että voidaan keskustella koko ketjusta. Tulin hakemaan laajempaa näkemystä asioihin ja kiva, että voi peilata asioita eri näkökulmista. Koulutuksen myötä voin keskustella koko ketjun edustajien kanssa kiertotalouden haasteista”, kiteytti Harri Nieminen.

”Koulutus kasvattaa hyvin verkostoa, pakkausalan osaajat yhdessä laidasta laitaan. Odotan innolla tulevaa, kiva saada omaan reppuun uusia työkaluja ja osaamista”, kommentoi Petteri Paananen päivän jälkeen.

Tästä on hyvä lähteä viemään koulutusta eteenpäin pala kerrallaan ja yhdessä toinen toistaan tukien.

Teksti: Nina Kukkasniemi
Kuva: Mikael Lindell