Birgitta-seminaari Turun tuomiokirkossa 6.10.

Projekti järjesti yhdessä TUCEMEMSin ja Turun tuomiokirkkoseurakunnan kanssa yleisöseminaarin Turun tuomiokirkossa.

Seminaarin ohjelma:

Klo 14.00 Avaussanat: Tuomas Vaura (Turun Tuomiokirkkoseurakunta)
Klo 14.05-13.25 Sofia Lahti (Helsingin Yliopisto) – ”Pyhän Birgitan reliikkejä Turussa ja Naantalissa”
Klo 14.30-14.50 Anna-Stina Hägglund (Tampereen Yliopisto) – ”Piispa Maunu Tavast ja lahjoitukset pyhälle Birgitalle”
Tauko
Klo 15.10-15.30 Elina Räsänen (Helsingin Yliopisto) – ”Esineiden pitkä historia. Pyhää Birgittaa kuvaavat moniväriset puuveistokset Suomessa”
Klo 15.40-16.00 Sari Katajala-Peltomaa (Turun Yliopisto) – ”Ankara ja pitkä matka. Suomalaispyhiinvaeltajat Birgitan haudalla”
Kahvitauko
Klo 16.30 Hilkka-Liisa Vuori (Sibelius-Akatemia, Taideyliopisto) – ”Birgittalaissisarten lauluja Naantalin luostarista, laulutyöpaja”
Seminaarin puheenjohtaja: Marika Räsänen (Turun Yliopisto)

Kuvassa Sofia Lahti puhumassa Birgitan ja birgittalaisten reliikeistä.

Seminaari on katsottavissa osoitteessa: http://virtuaalikirkko.fi