Kuluttajan tarpeet ja toiveet pakkausratkaisun keskiössä
Tekstissä keskitytään RUOKO-hankkeen yhteen tärkeimmistä tavoitteista eli pakkausratkaisun suunnittelemiseen sekä kehittämiseen. Kirjoitus pohtii kuluttajalle hyödyllisimpiä ominaisuuksia take away -ruokapakkauksessa. Kuluttajalle halutaan luoda mahdollisimman toimiva palvelukokonaisuus, joka on kuluttajalle helppo take away -tilauksen tekemisestä aina pakkauksen kierrättämiseen asti. Tekstissä pureudutaan juuri tähän aikajanaan.
Elämyksellisyys osana asiakaskokemusta
Kirjoituksessa käsitellään:
- elämyksellisten kokemusten suunnittelussa hyödynnettävää elämyskolmioteoriaa
- kuluttajan kannustamiseen liittyviä motivaatiotekijöitä
- tunnetiloja
- tuotteen elementtien sekä kokemisen eri tasoja
- herättää ja tuoda esille positiivisia tunnetiloja kuluttajalle, kuitenkin liiketaloudellisesti kannattavasti
Millaisen pakkausratkaisun brändi olisi paras tai vahvin?
Voiko take away -pakkauksen käyttäminen olla kiehtovaa?
Kuinka voisimme tehdä pakkauksesta yksilöllisen tai ainutkertaisen?
Voisiko take away -pakkauksiin lisätä elämyksellisyyttä pakkausratkaisujen suunnitteluvaiheessa?
⇒ RUOKO-hankkeen kirjoitus pohtii edellä mainittuja mielenkiintoisia kysymyksiä.
Käy lukemassa kirjoitus alla olevasta linkistä sivulta 138-146.
Kirjoittajat: Tiina Wickman-Viitala ja Sami Salonen
Tiivistelmä: Sanni Joukainen ja Ginstia Haatainen
Kuva: RUOKO-hanke ja LEO – Lapin elämysteollisuuden osaamiskeskus