Tehdään yhdessä – työkaluja terveyspalveluihin -seminaari

Järjestämme 20. marraskuuta iltapäivällä MATEAS-seminaarin, missä esittelemme hankkeen tuloksia. Seminaari on erityisesti suunnattu terveydenhuollon ammattilaisille ja 3. sektorin toimijoille sekä maahanmuuttajille ja kokemusasiantuntijoille.

MATEAS-hankkeessa on kehitetty maahanmuuttajille sekä terveydenhuollon ammattilaisille ja kolmannen sektorin toimijoille koulutuksia. Koulutusten tavoitteena on ollut auttaa maahanmuuttajia hyödyntämään suomalaisia terveyspalveluja ja ammattilaisia kohtaamaan maahanmuuttajia erilaisissa palvelutilanteissa.

Hankkeen tuloksena on syntynyt koulutuspaketit ammattilaisille ja maahanmuuttajille, opetusvideoita, karttasovellus terveyspalveluiden käytöstä sekä yhteistyöorganisaatioissa kehitettyjä toimintatapoja.

MATEAS-seminaariin, Tehdään yhdessä – työkaluja terveyspalveluihin, olemme kutsuneet pääpuhujaksi monikulttuurisuuden asiantuntijan Melody Karvosen.

Seminaarin ohjelma on seuraava:

Aika: keskiviikko 20. marraskuuta, 2019, klo 12.30 – 1700.
Paikka: Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3, auditorio A3-27

Ilmoittaudu 15.11. mennessä: Ilmoittautuminen

Klo 12.30 – 12.35     Avaus sävelin ja sanoin
Klo 12.35 – 13.15      Keynote: Melody Karvonen
Yhdessä tekeminen ja sen ymmärtäminen;
avaimia kulttuurisensitiiviseen kohtaamiseen.

Klo 13.15 – 14.00     Mateas-hankkeen tulosten esittelyä
Dokumenttivideo
Ammattilaisten koulutuspaketit ja video
Organisaatioissa kehitetyt toimintatavat

Klo 14.00 – 14.30   TAUKO – kahvitarjoilu

Mateas-standit auki klo 14 – 14.30

Klo 14.30 – 14.45     Allu Salonen, stand-up
Ohjelmanumero iltapäivän iloksi

Klo 14.45 – 15.30     Mateas-hankkeen tulosten esittely:
Maahanmuuttajien koulutuspaketit ja video
Karttasovellus

Klo 15.30 – 15.45     Kiitossanat

Mateas-standit auki klo 15.45 – 17.00

Klo 16.00 – 17.00     JATKOT – salaattipöytä
Todistusten jako Mateas-hankkeen toimenpiteisiin osallistuneille maahanmuuttajille
Vapaata ohjelmallista yhdessäoloa

Ohjelma ja ilmoittautumislinkki löytyvät myös Mateaksen verkkosivulla: Tehdään yhdessä 20.11.2019

Seminaarin Facebook-tapahtuma Tehdään yhdessä

MATEAS-hanke jatkuu vielä 31.1.2020 saakka. Seminaarin avulla haluamme nostaa esille hyviä käytänteitä ja keinoja tulosten jalkauttamiseen ja levittämiseen laajemmin vielä hankkeen toiminta-aikana.