Koronan vaikutukset SIMHE-ohjauksiin

Kannettava tietokone ja käsi

Koronaviruksen aiheuttaman tilanteen takia kasvokkain tapahtuvat ohjaustilanteet eivät ole mahdollisia. Ohjaukset järjestetään jatkossa etänä verkkoyhteyksien välityksellä.

Hallituksen ja viranomaisten linjausten mukaisesti kaikkea kasvokkain tapahtuvaa kanssakäymistä tulee välttää. Tämän vuoksi SIMHE-ohjauksia ei järjestetä kevään 2020 aikana fyysisissä ympäristöissä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita ohjaustoiminnan keskeytymistä, vaan jatkossa ohjaukset järjestetään esimerkiksi Zoom-ohjelmiston välityksellä. Ohjattavien ei tarvitse ladata etäohjauksia varten ohjelmistoja itselleen, vaan Zoom toimii myös verkkoselaimessa.

Voit edelleen olla meihin yhteydessä sähköpostitse simhe@tuni.fi. Vastaamme mielellämme kaikkiin korkeakoulutukseen hakeutumiseen liittyviin kysymyksiin.

Koronaviruksen aiheuttamat tilanteet ovat kaikille haastavia ja vaativat uudenlaisia ratkaisuja. Pidetään toisistamme huolta! Selviämme tästä yhdessä.

Sama asia selkokielellä:

Koronaviruksen takia et voi tavata SIMHE-ohjaajaa kasvokkain, mutta voit saada etäohjausta verkossa. Lähetä viesti ja varaa aika: simhe@tuni.fi. Lähetämme sinulle ohjeet, miten etäohjaus toimii. Et tarvitse etäohjaukseen erillistä ohjelmaa. Riittää, että pääset internetiin.

Vastaamme mielellämme kaikkiin korkeakouluun hakemiseen liittyviin kysymyksiin.

Koronavirus vaikuttaa meidän kaikkien elämään. Pidetään toisistamme huolta! Selviämme tästä yhdessä.