Kaarikarkelot 26.8.2023 klo 10–16 Tesomalla

Kuva ilmapalloista sinistä taivasta vasten.

Tesoman elinkaarikorttelin Kaarikarkelot-yhteisötapahtuma edistää keskustelua ja kohtaamisia korttelin asukkaiden, naapuruston, eri toimijoiden ja Tampereen yliopiston tutkijoiden välillä. Kaarikarkeloiden ohjelmaan kuuluu esityksiä, työpajoja, infopisteitä ja paneelikeskustelu. Tapahtuma on avoin ja maksuton. Tervetuloa mukaan! (See the event description in English below)

Aika: 26.8.2023 10.00–16.00
Paikka: Kohmankaari 9, Tampere, Tesoman elinkaarikortteli

Kaarikarkelot-tapahtuman järjestää Tampereen yliopiston JUSTSPACES-tutkimusverkosto ja STUE.

Ohjelma päivittyy, muutokset mahdollisia, tarkista ajantasainen ohjelma tapahtumasivulta: Kaarikarkelot 2023 | Tampereen korkeakouluyhteisö (tuni.fi)

Musiikkia ja esityksiä

Työpajat

• Yhteisöllinen tilkkutyö (sashiko&boro-menetelmä) (alkaen klo 10)
  • Tuolitanssia (klo 10-11)
  • Soitinhupia-musiikkityöpaja (Uulu) (klo 12-13)

Paneelikeskustelu (klo 14-15)

• Lähiöiden ja asumisen yhteisöllisyys
  • Panelistit: Pekka Salmi (apulaispormestari, Tampereen kaupunki), Katja Maununaho (Tampereen yliopisto), Raija Kotilainen (Setlementti Tampere ry), asukasedustus. Moderoijana Riina Lundman (Tampereen yliopisto).

Infotori (klo 10-14)

Lisäksi pihapelejä, mehutarjoilu ja lämäritutka.

Mainiokoti Ilonkaaren asukkaille omaa ohjelmaa.

In English: Kaarikarkelot community event promotes discussions and encounters among the residents of the Tesoma lifecycle block and the neighborhood, other stakeholders, and researchers at Tampere University. The program consists of music, other performances, workshops, and a panel discussion. Kaarikarkelot is organized by JUSTSPACES-tutkimusverkosto and STUE. The event and programme is organised in Finnish. See English translation of the programme here: https://www.tuni.fi/en/news/kaarikarkelot-2023