Johanna Ranta ja Riikka Perälä bloggasivat ja kouluttivat haittojen vähentämisestä Asunto ensin -työssä

Asunto ensin -verkostokehittäjät järjestävät torstaina 16.3. klo 12-16 koulutuksen Haittojen vähentäminen ja toipumisorientaatio Asunto ensin –työssä, jossa tutkijatohtorit Riikka Perälä ja Johanna Ranta pitävät puheenvuorot aiheesta. Koulutus järjestetään Y-säätiössä Helsingissä, mutta sitä on mahdollista seurata myös etänä. Lisätietoa ohjelmasta Y-säätiön sivuilta.

Perälän puheenvuoro Haittojen vähentämisen politiikan periaatteita, toimintatapoja ja keskeisiä eettisiä lähtökohtia alustaa Rannan puheenvuoroa Haittoja vähentävä lähestymistapa kokonaisvaltaisen huolenpidon turvaajana Asunto ensin -työssä.

Jälkimmäinen esitys pohjautuu Koti, hyvinvointityö ja haavoittuvuus -kokoomateoksessa julkaistuun Rannan ja Perälän yhteiseen tutkimukseen, jossa he ovat tarkastelleet huumeita käyttävien ihmisten koteihin vietävää, haittoja vähentävää lähestymistapaa soveltavaa asumisen tukea Asunto ensin -mallin kontekstissa. Tutkimus on luettavissa avoimesti verkossa.

Tutkimuksen pohjalta on kirjoitettu myös Asunto ensin Verkostokehittäjien vieraskynäteksti.