Taiteellis-tuotannollinen ajattelu: Manifestityöpaja tuottajille

Taiteellis-tuotannollisen ajattelun lähtökohta on tietoisuus siitä, että tuotannolliset ja sisällölliset ratkaisut ovat aina toisistaan riippuvaisia, joten niitä on tarkasteltava kokonaisuutena.

Tuottajapankki-hanke järjestää yhteistyössä Teatteri 2.0:n kanssa jo toisen kerran käytännönläheisen työpajan, jossa tutustutaan manifestiin tuottajan työvälineenä ja keinona kehittää omaa taiteellis-tuotannollista ajattelua. Työskentelyssä tuottajat syventyvät oman tuotannollisen ajattelunsa ja ammatillisten periaatteidensa jäsentämiseen ja artikulointiin. Osallistujat muotoilevat teesit, joissa omat arvot ja tavoitteet konkretisoituvat käytännön valinnoiksi ja teoiksi. Manifestin avulla tuottaja selkiyttää itselleen oman toimintansa reunaehtoja ja voi avata niitä myös muille, esim. taiteilijatyöryhmälle, omalle työyhteisölle tai tuleville yhteistyökumppaneille.

Osallistujien palautetta viime kevään Taiteellis-tuotannollisen ajattelun työpajasta:
”Tärkeää ja tarpeellista keskustelua työn tekemisestä vähän eri näkökulmasta kuin aiemmin.”
”Manifestin teemat jäävät mukaan omaan arkeen, vaikkei täysipainoisesti niitä pystyisi hyödyntämään – vielä.”
”Ehdottoman tärkeää aivojen tuuletusta, sytyttää monta uutta ideaa. Suosittelen kaikille!”

Koulutus on maksuton osallistujille, joita voidaan ottaa mukaan maksimissaan 10 henkilöä.

Asiantuntijat:
Työpajan vetävät Teatteri 2.0:n taiteellinen johtaja, ohjaaja Saana Lavaste ja toiminnanjohtaja, tuottaja Saara Rautavuoma.

Aikataulu:
Työpaja sisältää kaksi tapaamista. Yhteisten työskentelyjen välisenä aikana osallistujat työstävät omat manifestinsa, joita käsitellään yhdessä toisella kerralla.

ke 9.11.2022 klo 11–15 Taiteellis-tuotannollinen ajattelu ja manifesti työvälineenä
ke 30.11.2022 klo 10-14 Manifestien purku, etänä

Paikka:
Tampereen ammattikorkeakoulu, pääkampuksen tila H2-29, Kuntokatu 3, 33520 Tampere

Tällä hetkellä ilmoittautuminen täynnä, mutta kysy mahdollisia peruutuspaikkoja: projektipäällikkö Susanna Ihanus, susanna.ihanus@tuni.fi

Lisätietoja: projektipäällikkö Susanna Ihanus susanna.ihanus@tuni.fi p. 050 530 2905 projects.tuni.fi/tuottajapankki