SuomiAreena Pori 29.6.2023

Tuottajapankki on mukana MTV3:n SuomiAreenassa torstaina 29.6. klo 15 Antinkadun lavalla.

Lisää kaistaa! Luovan alan tuottajien henkisen infran kehittäminen

Taide- ja kulttuurialan tuottajat ovat luovan talouden ekosysteemin ytimessä, mutta rakenteiden puute ja rahoitus eivät tue ammattimaisen tuottajakentän kehittymistä ja uusien elinkeinojen syntymistä. Pandemian jälkeen toimijat tarkastelevat työn tekemisen edellytyksiä ja hyvinvointia uusin silmin, ja kato alalta on suurta. Miten julkinen sektori ja korkeakoulut voivat vahvistaa luovien alojen henkistä infraa ja resilienssiä? Keskustelussa luovan alan kehityssuunnat ja osaamisen kehittyminen.

Seuraa keskustelua suorana MTV Katsomossa torstaina 29.6.2023 klo 15:00-15:45.

SuomiAreena Porissa 27.-30.6.2023 tuo yhteiskunnallisen ja ajankohtaisen keskustelun kaikkien ulottuville. Ohjelmaa voi seurata maksutta paikan päällä tai katsoa suorana sekä tallenteena MTV Katsomosta. Tutustu koko ohjelmaan

Panelistit

Kaisa Rönkkö (Master of Arts in Arts Management) työskentelee Suomen Musiikki & Media -tapahtumat Oy:n toimitusjohtajana. Aiemmin Rönkkö on toiminut Music Finland ry:n toiminnanjohtajana, Suomen Kansallisoopperan ja -baletin orkesteriosaston päällikkönä, Puolustusvoimien erikoissuunnittelijana sekä Fazer Konserttitoimistossa managerina ja partnerina. Lisäksi hän on työskennellyt kulttuurialan tuotannollisissa tehtävissä sekä freelancemuusikkona ja soitonopettajana. Rönkkö on nimitetty Taiteen edistämiskeskuksen (Taike) johtajaksi ajalle 1.8.2023–31.7.2028.

Katri Halonen (YTT, FL) toimii kulttuurituotannon yliopettajana Metropolia Ammattikorkeakoulussa luotsaten Luovan alan yhteisöllisen johtamisen ylempää ammattikorkeakoulututkintoa.

Ilona Kyykoski on taidehallinnon maisteri ja tuotannon moniosaaja, joka työskentelee parhaillaan projektipäällikkönä Tampereen kaupungilla kulttuurin alueellisessa kehittämishankkeessa Operaatio Pirkanmaassa 2022-2024. Aiemmin hän on tuottanut kansainvälisiä animaatiosarjoja, työskennellyt peliteollisuuden parissa, ja esittävän taiteen kentällä hän on tuottanut mm. teatterifestivaaleja, esityksiä ja performansseja.

Tuuli Penttinen-Lampisuo, tuottaja, TaM, medianomi AMK tuottaa taidetta, elokuvaa ja alan asiantuntijapalveluita perustamassaan tuotantoyhtiö Poike Productiossa. Aiemmin hän on työskennellyt mm. taiteen tuottamisen läänintaiteilijana, kulttuurituotannon tuntiopettajana, osuuskuntayrittäjänä ja mediataiteen tuotantoneuvojana.

Carolina Pajula, lehtori, KM, Työnohjaaja (STOry), RMP/RSMP Motivaatiovalmentaja, Työelämävalmentaja. Liiketalous ja media. Tampereen ammattikorkeakoulu.
Carolina toimii Tuottajapankin Valmentava mentorointi-ohjelman vetäjänä ja tuottajien työnohjaajana.

Susanna Ihanus, kulttuurituottaja (YAMK), tradenomi, Tuottajapankki-hankkeen projektipäällikkö, Tampereen ammattikorkeakoulu. Ihanus on toiminut vapaan kentän tuottajana parikymmentä vuotta, kehittänyt soveltavan taiteen palveluita eri organisaatioille ja toiminut useiden kulttuurialan kehittämishankkeiden projektipäällikkönä. Hän on uuden Pirkanmaan luovat tuottajat ry:n puheenjohtaja.

Salla Paajanen, journalisti, juontaja, kirjoittaja ja tuore dokumenttiohjaaja on erittäin kokenut tamperelainen media-alan ammattilainen, joka tunnetaan etenkin Ylen ja MTV3:n pitkäaikaisena toimittajana. Paajasella on vuosikymmenten työura television uutis- ja ajankohtaisohjelmien juontajana ja hän on myös ohjannut tv-reportaaseja ja tehnyt tuottajan töitä.

Salla Paajanen juontaa Tuottajapankin SuomiAreena-keskustelun.