Aivot irti narikasta – kohti kestävämpää aivoterveyttä

Kulttuurialan tuottajat ovat pandemian jäljiltä kuormittuneita. Paineet asiantuntijatyössä ja kulttuurialan erityispaineessa tuotantojen siirtojen myötä näkyy nyt, kun tilanne on alkanut purkautua. Aivoterveys-koulutuskokonaisuudessa käsitellään kuormitusta purkavia tekijöitä ja aivoterveyteen vaikuttavia konkreettisia asioita.

Koulutuskokonaisuuden toteutustapoina alustukset, työpajat, pienryhmätapaamiset (etänä) ja itsenäiset tehtävät. Etätapaamiset järjestetään viikoilla 12-15. Kouluttajina toimivat Pipsa Tuominen (TtT, opettaja TAMK), Jaana Sahlsten (ETM, lehtori TAMK) ja Katri Salmenoja (KM, johtamisen psykologia). Ryhmän koko enintään 20 henkilöä.

Lähitapaamisten teemat
1) 21.2. klo 12.30-15.30 Aivoterveys osana hyvinvointia: Kuormitustekijöiden tunnistaminen ja kehon viestien havainnointi. Itsensä johtaminen oman hyvinvoinnin tukena. Työkaluja ja ymmärrystä yksilölliseen muutosprosessiin. (Katri Salmenoja)

2) 17.3. klo 12.30-15.30 Aivoterveyttä tukeva arki I: Hyvinvointia tuottavien tekijöiden tunnistaminen ja tiedostaminen. Henkilökohtainen ruokamatka kuvien avulla. Aktivoi aivosi rytmillä, musiikilla ja liikkeellä. (Pipsa Tuominen ja Jaana Sahlsten)

3) 18.4. klo 12.30-15.30 Aivoterveyttä tukeva arki II: Välineitä voimaantumiseen. Oivalluksia ja kokemuksia prosessista. ( Pipsa Tuominen, Jaana Sahlsten ja Katri Salmenoja)

Lähitapaamiset tapahtuvat TAMK pääkampuksella, Kuntokatu 3, tilassa C4-05c.  Koulutus järjestetään yhteistyössä Kestävä aivoterveys -hankkeen kanssa.

Ilmoittautuminen koulutuskokonaisuuteen on päättynyt.