Älylaitteiden ja virtuaalitodellisuuden mahdollisuudet -työpaja 14.6. SeAMK:in Kampustalolla

Seinäjoen ammattikorkeakoulun osana JOTAR-hanketta järjestämä työpaja esittelee joustavan asumisen mahdollistavia digitaalisia ratkaisuja.

Kuvailmoitus artikkelin työpajasta.

Tervetuloa Seinäjoella (SeAMK Kampustalo) järjestettävään Älylaitteiden ja virtuaalitodellisuuden mahdollisuudet -työpajaan (Joustavan asumisen mahdollistavat digitaaliset ratkaisut).

JOTAR-hankkeen maksuton työpaja järjestetään ke 14.6.2023 klo 13.00–15.30 Seinäjoen ammattikorkeakoulun älykoti-projektitilassa D1079 (Kampustalo, Kalevankatu 35, Seinäjoki).

Kampustalon aulasta löytyy opasteet projektitilaan. Katso pysäköinti Kampustalon alueella ladattavasta pdf-tiedostosta.

Ilmoittautuminen ma 12.6.2023 mennessä tästä Webropolsurveys-lomakkeesta.

Kahvitarjoilu! Lämpimästi tervetuloa!

13:00                 Tervetuloa!

13:05                 Aloituskahvit

13:10                 Hexoskin-älyvaate

Hexoskin on avoimen datan älypaita, joka mahdollistaa mm. EKG:n, sykkeen, sykevaihtelun, hengitystiheyden, aktiviteettimittausten, kuten esim. askellaskennan ja poljinnopeuden seurannan.

13:40                 Withings-älykello

ScanWatch on ensimmäinen hybridiälykello, joka skannaa jatkuvasti elintärkeitä parametreja havaitakseen sydämen terveydentilaa ja parantaakseen yleistä kuntoa. Maailmankuulujen laitosten ammattilaisten yhteistyönä kehitetty ScanWatch tarjoaa lääketieteellisen EKG:n, oksimetrin SpO2-mittauksiin ja poikkeuksellisen jopa 30 päivän akunkeston.

14:00                 Tauko

14:10                 HTC VIVE PRO 2 VR-lasit & laite- ja sovellustestaus

VR- ja AR-pelit, elokuvat ja simulaatiot alkavat olla jo suurelle osalle tuttuja, ja ne ovat yleistymässä myös terveydenhuollossa sekä kuntoutuksessa. HTC VIVE PRO 2 -VR-lasit tarjoavat uskomattoman mukaansatempaavan ja ergonomisen VR-kokemuksen.

Antti Martikainen (Virtual Dawn) kertoo virtuaalitodellisuuden mahdollisuuksista kuntoutuksen sekä terveydenhuollon tukena. Laite- ja sovellustestausta!

15:20                 Yhteenveto ja palaute

Älylaitteet ja virtuaalitodellisuuden mahdollisuudet.

15:30                 Työpajan päätös

Joustavan ja terveellisen asumisen rakentajat – JOTAR-hanketta toteutetaan EAKR-rahoitteisen REACT-EU-välineen määrärahoista osana Euroopan unionin koronapandemian jälkeistä elpymispakettia.