Hyviä uutisia vanhenemisesta

Gerontologian tutkimuskeskus GEREC, johon myös SoWell-tutkimusryhmä kuuluu, on mukana Tutkitun tiedon teemavuoden ohjelmassa jakamassa Hyviä uutisia vanhenemisesta. Radio Moreenin kanssa toteutettavan podcast-sarjan uusimmassa jaksossa SoWell-tutkija, tutkijatohtori Päivi Ahosola sekä väitöskirjatutkija Tiina Savikangas Jyväskylän yliopistosta kertovat iäkkäiden ihmisten arjesta ja jaksamisesta korona-aikana. Kuuntelemalla saat selville, miten iäkkäät ihmiset ovat korona-ajan kokeneet ja millaisia vaikutuksia korona-ajalla on ollut iäkkäiden liikkumiseen.

Kuunneltavissa on myös jakso, jossa yliopistotutkija, dosentti Mari Aaltonen sekä tenure track -professori Jenni Kulmala Tampereen yliopistosta kertovat hyviä uutisia muistisairauksista ja aivoterveyden edistämisestä.  Pysy kuulolla, sillä myös uusia jaksoja on tulossa!