Ennakkotiedoksi SMART ART – Esittävien taiteiden muuttuva osaaminen -hankkeessa käynnistyvä koulutus

SMART ART – Esittävien taiteiden muuttuva osaaminen -hankkeen pilotoitava koulutus kutsuu kääntämään digitalisaation peikosta työkaveriksi, soveltamaan kokeilevaa ja ketterää työotetta, valjastamaan monialaisuuden voimavaraksi ja tekemään kulttuurista saavutettavampaa.

Pilotoitava koulutus käynnistyy joulukuussa 2022 ja jatkuu huhti-toukokuulle 2023

Koulutus on suunnattu esittävien taiteiden piirissä toimivien pirkanmaalaisten yritysten, osuuskuntien ja yhdistysten henkilöstölle, alalla toimiville itsensä työllistäille, sekä esittäviin taiteisiin tulevaisuudessa yhä vahvemmin kytkeytyvien yritysten henkilöstölle muilta aloilta. Koulutus soveltuu eri tehtävissä työskenteleville.

Koulutuksessa pääset kehittämään osaamistasi esittävien taiteiden digitalisaation, hybridituotantojen, liiketoiminnan, saavutettavuuden, kestävän kehityksen, kansainvälistymisen ja verkostoitumisen alueilla. Saat ajankohtaista tietoa sekä työkaluja arkeen ja tulevaisuuden työhön.

Koulutus jakautuu pääteemoihin, joiden alla on sekä osallistujille yhteisiä että omien osaamistarpeiden mukaan valittavia aiheita. Pääteemat ovat: XR, Saavutettavuus, Liiketoiminta ja kannatettavuuden parantaminen, Kansainvälisyys, tulevaisuus ja verkostoituminen, Osaajana kehittyminen

Luentojen ja työpajojen lisäksi ohjelmaan sisältyy seminaareja, tutustumiskäyntejä sekä osallistavia kehittämistehtäviä. Saat työkaluja ja ideoita hyödyntää digitaalisia ratkaisuja esimerkiksi toiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä, uusien kohderyhmien ja yleisöjen tavoittamisessa, tai tuotantojen kiinnostavuuden kehittämiseksi yleisön näkökulmasta.

Koulutus sisältää sekä kontaktipäiviä että etäopetus- ja -opiskelupäiviä. Ensimmäiset koulutuspäivät järjestetään joulukuussa 2022, jolloin pääteemana on XR. Kuukaudesta riippuen kontaktipäiviä ja/tai etäopetuspäiviä ja etäopiskelupäiviä on keskimäärin 4-6. Osa kerroista on puolikkaita ja osa koko päiviä.

Koulutuksen järjestää SMART ART – Esittävien taiteiden muuttuva osaaminen -hanke, joka rahoitetaan Euroopan sosiaalirahastosta. Hanke on yksi REACT-EU -hankkeista, joita rahoitetaan osana Euroopan unionin COVID-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.

Tervetuloa kuulemaan koulutuksesta lisää

Hankkeessa asiantuntijana toimiva lehtori Mika Kylänen (Tampereen ammattikorkeakoulu, Liiketalous ja media) esittelee SMART ART -hankkeen pilotoitavaa koulutusta Esteet nurin – Suuntana yhdenvertainen kulttuuri: Saavutettavan kulttuurin tapahtuman yhteydessä perjantaina 25.11. klo 9 – 14 Nokia Arenalla, Paidiassa. Kyläsen puheenvuoro alkaa klo 9.20.

Ohjelmassa on myös klo 12 alkava paneelikeskustelu Suuntana yhdenvertainen kulttuuri, jossa yhtenä puhujana on hankkeen asiantuntijana toimiva lehtori Ilmari Huttu-Hiltunen.

Tapahtuman järjestää Tampereen yliopiston TACCU –Tampere Accessibility Unit, ja tapahtumaa voi myös seurata suorana Yle Areenasta. Tallenne on katsottavissa 30 päivän ajan. Tapahtumaan ei ole ilmoittautumista.

Lisätietoa tapahtumasta: https://research.tuni.fi/taccu/events/25-11-esteet-nurin-suuntana-yhdenvertainen-kulttuuri-saavutettavan-kulttuurin-tapahtuma/

Muuta ennakkotietoa koulutuksesta ja ilmoittautumisesta Pilotoitavan koulutuksen valikosta.