Haku SMART ART -hankkeen koulutukseen käynnissä

Koulutuksesta työkaluja ja ideoita hyödyntää digitaalisia ratkaisuja esimerkiksi toiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä, uusien kohderyhmien ja yleisöjen tavoittamisessa, tai tuotantojen kiinnostavuuden kehittämiseksi yleisön näkökulmasta.

SMART ART – Esittävien taiteiden muuttuva osaaminen -hankkeen pilotoitava koulutus käynnistyy joulukuussa 2022 ja jatkuu toukokuulle 2023. Koulutus jakautuu pääteemoihin, joiden alla on sekä osallistujille yhteisiä että omien osaamistarpeiden mukaan valittavia aiheita. Koulutus sisältää kontaktipäiviä sekä etäopetus- ja -opiskelupäiviä. Kertoja on keskimäärin 4-6/kk. Osa kerroista on puolikkaita ja osa koko päiviä.

Osallistujille ilmainen koulutus on suunnattu esittävien taiteiden piirissä toimivien pirkanmaalaisten yritysten, osuuskuntien ja yhdistysten henkilöstölle, alalla toimiville itsensä työllistäille, sekä esittäviin taiteisiin tulevaisuudessa yhä vahvemmin kytkeytyvien yritysten henkilöstölle muilta aloilta.

Koulutuksen järjestää SMART ART – Esittävien taiteiden muuttuva osaaminen -hanke, joka rahoitetaan Euroopan sosiaalirahastosta. Hanke on yksi REACT-EU -hankkeista, joita rahoitetaan osana Euroopan unionin COVID-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.

Hakuaika koulutukseen jatkuu 9.1.2023 saakka

Lisätietoa koulutuksesta, ohjelmarungosta ja aikataulusta, sekä ilmoittautumisesta löydät tästä

SMART ART -hankkeen pilotoitavaa koulutusta esiteltiin myös  Esteet nurin – Suuntana yhdenvertainen kulttuuri: Saavutettavan kulttuurin tapahtuman yhteydessä perjantaina 25.11. Nokia Arenalla, Paidiassa. Tampereen yliopiston TACCU –Tampere Accessibility Unitin järjestämä tapahtuma striimattiin ja tallennettiin.

Hankkeessa asiantuntijana toimiva lehtori Mika Kylänen (Tampereen ammattikorkeakoulu, Liiketalous ja media) puhui tapahtumassa aiheesta Käyttäjälähtöisyyden mahdollisuudet saavutettavuudessa (tallenteella on äänihäiriöitä 5:15-6:26 min kohdalla). Koulutuksen esittely alkaa tallenteella 29:06 min kohdalla.

Tapahtuman tallenne on katsottavissa Yle Areenassa 25.1.2023 asti. Tallenteeseen klikkaamalla tästä