Sosiaalista asuntokantaa tarkasteleva tutkijoiden kesäkoulu Wienissä

Segra-tutkija Veera Niemi osallistui väitöskirjatutkijoille ja vasta väitelleille tutkijoille suunnattuun, asumistutkimuskentällä arvostettuun kesäkouluun Vienna International Summer School on New Social Housing 18-22.9.2023. Viikon aikana käsiteltiin Segraan kuuluvaa artikkeliluonnosta Housing (in)stability in the housing pathways of vulnerable population groups sekä keskusteltiin monialaisesti mm. sosiaalisen asuntokannan yksityistämisen, peruskorjaamisen ja purkavan uudelleen rakentamisen sekä näihin liittyvien asukkaiden paikastaan siirtämisen prosesseista ja tulevaisuudennäkymistä. Segran edustamat erityisesti sosiaalityön ja hallintotieteen näkökulmat olivat keskusteluissa keskeinen ääni mm. arkkitehtuurin, maantieteen, sosiologian ja poliittisen tutkimuksen näkökulmien joukossa aiheen äärellä.