Kärkihankkeen ohjausryhmä kokousti 12.1.

Mentorointia vakassa -hankkeen ohjausryhmän jäsenet sekä yliopistolta hankkeen parissa työskentelevät kokoustivat ja pohtivat mentorikoulutuksen järjestämistä sekä tutkimusta perjantai-iltapäivällä 12.1. Keskustelua herätti mentoroinnin merkitys työuraa aloittaville lastentarhanopettajille sekä niille, jotka ovat olleet työelämästä vuosi pois ja palaavat työhön.

Mentorointia kuvattiin keinona tukea uutta lastentarhanopettajaa uran alkuvaiheisiin liittyvien haasteiden kanssa sekä keinona kiinnittyä työyhteisöön. Pedagogista vastuusta kuvattiin seuraavasti: “Pedagoginen vastuu on kuin viitta, joka täytyy itse kutoa.” Tämä ja monta muuta ajatusta kirjattiin muistiin ja otetaan huomioon, kun hankkeeseen liittyvää tutkimusta aletaan suunnittelemaan tarkemmin.

Kuvassa hankkeen ohjausryhmän jäsenet hankepäällikkö Päivi Kupilan johtamassa kokouksessa. Kuvasta puuttuu ohjausryhmän asiantuntijajäsen Kirsti Karila.