Vanuva-hanke käynnistyi

Äiti pitää vauvaa sylissä huopaan käärittynä ja hymyilee.

Tervetuloa Vanuva-hankkeen tuoreille nettisivuille!

Hanke käynnistyi syyskuussa 2021. Syksyn aikana hankkeessa on koottu asiantuntijaverkostoa Pirkanmaalla toimivien julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa.

Tavoitteemme on perustaa verkosto, jossa on kokemusta ja asiantuntemusta nuorten vanhempien tukemisesta. Asiantuntijaverkostoon on lähtenyt mukaan tähän mennessä noin parikymmentä tahoa ympäri Pirkanmaan ja verkosto laajenee jatkuvasti.

Etsimme kaiken aikaa myös nuoria vanhempia mukaan hankkeeseen. Hankkeessa pääsee kehittämään virtuaalitodellisuuden sisältöjä asiantuntijoiden kanssa. Haluamme kuulla nuorilta vanhemmilta itseltään, millaisin keinoin vanhemmuutta voisi parhaiten tukea.

Mikäli olet itse alle 20-vuotias pirkanmaalainen vanhempi, haluaisimme juuri sinut mukaan! Mukaan voi tulla raskauden aikana tai lapsiperheenä. Vertaisryhmiä on myös tulossa ja lastenhoidosta huolehditaan tarvittaessa.

Hankkeeseen voi ilmoittautua yhteydenottolomakkeen kautta.

Kuva: Barbara Sauder/Shutterstock.com

Irja Nieminen