ChatGPT -työpajat kulttuurialan asiantuntijoille

Tuottajapankki järjestää kulttuurituottajille räätälöidyn kaksiosaisen ChatGPT-työpajasarjan. Ensimmäisessä työpajassa keskitytään tekstilähtöisen tekoälyn hyödyntämiseen ja jälkimmäisessä työpajassa tekoälyn hyödyntämiseen kuvien, videon ja äänen yhteydessä.

Perjantaina 22.9. klo 9-12 tekstiin keskittyvä työpaja Tampereen ammattikorkeakoulun pääkampuksella, tila H1-25

Kulttuurituottajille suunnatun ChatGPT:n käyttöön liittyvän koulutuksen tarkoituksena on opastaa ja innostaa kulttuurialan tuottajia/asiantuntijoita hyödyntämään työssään ChatGPT:ta. Tavoitteena on myös antaa konkreettisia vinkkejä, miten kulttuurialan asiantuntija voi tekoälyn avulla helpottaa ja nopeuttaa omia työrutiineitaan. Käytännönläheisen koulutuksen sisällössä keskitytään tekstilähtöisen tekoälyn hyödyntämiseen.

Koulutuksen koko sisällössä otetaan huomioon kulttuurituottajan näkökulma ja vastataan siitä näkövinkkelistä mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Mikä on ChatGPT/tekoäly?
– Mitä tarkoittaa kielimalli?
– Mitä ChatGPT:llä voi tehdä?
– Mikä on ilmaisen ja plus -version ero?
– Miten annetaan prompteja eli komentoja?

Kouluttajana toimii Viestintätiimi Zentosta Hanna Takala, joka on erittäin pidetty, mukaansatempaava ja käytännönläheinen valmentaja ja hän on saanut valmennuksistaan
erinomaista palautetta.

Keskiviikkona 1.11. klo 12-15 kuvaan, videoon ja ääneen keskittyvä työpaja Tampereen ammattikorkeakoulun pääkampuksella, tila G2-38

– mitä työkaluja käytössä
– mitä työkaluilla voi tehdä
– tekijänoikeuksiin liittyvät asiat
– miten käyttää työkaluja tehostamaan omaa työtänsä
– milloin kannattaa käyttää, milloin ehkä ei?
– käytettyjen sovellusten promptaaminen ChatGPT:llä

Marraskuun työpajan kouluttajana lehtori Toni Pippola (TAMK).

Tervetuloa ChatGPT:n maailmaan! Työpajat ovat täynnä, voit ilmoittautua varasijalle täällä.