Kickoff käynnisti hankkeen verkostoitumistilaisuudet

Tuottajapankki-hankkeen kickoff

Tuottajapankki-hankkeen kickoff järjestettiin perjantaina 18.2.2022 korkeakouluyhteisön Paidia-tilassa Nokia Arenalla.

Tapahtuman avasi projektipäällikkö Susanna Ihanus kertoen Tuottajapankki-hankkeen tavoitteista sekä hankkeen merkityksestä ja vaikuttavuudesta Pirkanmaalla. Ihanus esitteli myös kentältä kyselyssä saatuja toiveita ja tarpeita, joihin hankkeen aikana pyritään vastaamaan eri tavoin.

Valmentava mentorointi tarjoaa huippuosaamista tuottajien tueksi
Tammikuussa mentoroiden valmennuksella käynnistyneestä mentorointiohjelmasta olivat kertomassa valmentaja Carolina Pajula, TAMK ja tuottaja, tj Niina Virtanen Wacky Tie Films Oy. Mentoroinnit käynnistetään huhtikuussa 2022.

Yhteistyöllä eteenpäin: taiteilija- ja tuottajapankki – yhteistyöverkoston laajuudesta ja sen tärkeydestä puhui Kulttuuri ja taide virtaa -projektin projektipäällikkö Anna Szalay. Tampereen kaupungin vetämässä  ja Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamassa kulttuurin alueellisessa kehittämistehtävässä Pirkanmaalle vuosille 2021-2022 on tavoitteena kehittää välittäjämalli, jonka avulla luodaan edellytyksiä ammattimaiselle työlle ja toiminnalle Pirkanmaalla. Tuottajapankki tekee yhteistyötä välittäjämallin konkreettisen työkalun, ”Kulttuuripankin” muodostamisessa hankkeen kanssa. Samaan palveluun tulevat tarjoamaan palveluitaan niin taiteilijat kuin tuottajat. Verkkopalvelu julkaistaan syksyllä 2022.

Kickoff puheenvuorot

Tuottajaforum Pirkanmaa  – Kutsun ajatushautomoon esitti Susanna Ihanus. Tavoitteena on kirkastaa Pirkanmaalla toimivien kulttuuri- ja tapahtuma-alan tuottajien verkoston toiminta-ajatusta, pohtia tuottajaosaamisen näkyvyyden ja tunnettuuden parantamista sekä edistää kysynnän ja tarjonnan kohtaamista alan toimijoiden työllistämiseksi. Kuuletko kutsun kehittämiseen? Osallistu mukaan ja tehdään siitä totta!

Keskellä, vierellä, takana ja edessä. Johtamisen hahmotuksia
Tampereen kaupunki, kehittämispäällikkö Sanni Pöntinen

Sanni Pöntinen piti inspiroivan ja pohdiskelevan puheenvuoron johtamisesta: miten johtaminen on muuttunut ja miltä se näyttää esimerkiksi tuottajan näkökulmasta. Miten tulee tuntea itsensä, jotta voi johtaa muita ja mitä johtamien loppujen lopuksi onkaan. Tätä keskustelua on hyvä jatkaa läpi hankkeen tilaisuuksien Tuottajaforum Pirkanmaan nimissä!

Lopuksi verkostoiduttiin hyvän ruoan ja juoman äärellä. Kuvassa (vas.) Valmentava mentorointi-ohjelman valmentaja Carolina Pajula, vieressään mentori Niina Virtanen Wacky Tie Films Oy:stä ja selin kameraan mentori Piia Soikkeli.  Oikeanpuoleisessa kuvassa TAMKin media-alan opiskelijoista Matias Korhonen, Henna Pellonpää ja Janna Järvinen.

Kiitos kaikille paikalla olleille, tästä on hyvä jatkaa!