Lasten ja nuorten laboratoriomittaukset keväällä 2022 - etsimme 8-15-vuotiaita osallistujia!

Alkusyksyn aikana projektissa on tehty valmisteluita lasten ja nuorten laboratoriomittausten käynnistämiseksi. Laboratoriotutkimuksissa kartoitamme videoiden herättämiä tunteita ja valitsemme samalla sopivimmat materiaalit loppukeväällä 2022 toteutettavia lasten ja nuorten aivokuvantamismittauksia varten. Kesän ja syksyn aikana olemme viimeistelleet tunnepitoisten videoiden valinnan sekä pilotoineet mittauksia aikuisilla. Lokakuun lopussa käynnistyvät varsinaiset laboratoriomittaukset 8-15-vuotiailla, ja näitä jatkamme myös koko kevään 2022.

Olemme saaneet projektiimme pysyvämmin mukaan Kseniia Konopkinan, joka siirtyi kesällä tutkimusharjoittelijan tehtävistä väitöskirjatutkijan saatuaan ansaitusti paikan Tampereen yliopiston psykologian ja logopedian tohtorikoulusta. Kseniian väitöskirjan aiheena on tunteiden aivoperustan kehitys lapsuudesta aikuisuuteen ja nyt toteutettava laboratoriomittaus onkin ensimmäinen vaihe hänen väitöskirjassaan. Lisäksi tutkimusryhmämme on saanut vahvistusta tutkimusavustaja Hilla Hirvaskoskesta, joka valmistelee projektissa myös lasten ja nuorten tunteiden havaitsemiseen ja kokemiseen liittyvää psykologin pro gradu -työtään. Kseniia, Hilla ja Heini sekä joukko psykologian tutkimusharjoittelijoita on mukana toteuttamassa lasten laboratoriomittauksia.

Tällä hetkellä etsimme 8-15-vuotiaita, suomenkielisiä lapsia ja nuoria osallistumaan Tampereen yliopiston keskustakampuksella toteutettaviin laboratoriomittauksiin. Voit lukea lisätietoja tutkimuksesta ja mukaan ilmoittautumisesta täältä. Tervetuloa mukaan!