Haluaisitko oppia tunnistamaan tulevia asiakastarpeita? Oletko kiinnostunut ennakoinnin hyödyntämisestä liikevaihdon ja kannattavuuden kasvattamiseksi? Tai kaipaatko vaikkapa ennustettavuutta resurssointiin tai hinnoitteluun?
Ennakointi ja tiedolla johtaminen ovat keskeisiä keinoja, joiden avulla matkailuyritykset voivat kehittää toimintaansa vastaamaan asiakkaidensa tarpeisiin entistä osuvammin ja tehokkaammin.
Ennakointi auttaa:
- valmistautumaan haastaviin ja yllättäviin tilanteisiin, joita matkailualan yritysten toimintaympäristössä on viime aikoina ollut poikkeuksellisen paljon,
- ymmärtämään muuttuvia asiakastarpeita, sekä
- tunnistamaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Konkreettinen esimerkki ennakoinnista ja sen tuomista hyödyistä on säädatan ja -ennusteen hyödyntäminen Särkänniemessä resurssien oikeanlaisessa ja riittävässä mitoituksessa sekä dynaamisessa hinnoittelussa liikevaihdon ja kannattavuuden kasvattamiseksi.
Haluamme tarjota yrityksille matalan kynnyksen tukea ja apua ennakointiin, tiedolla johtamiseen ja datan hyödyntämiseen. Jotta tämä olisi mahdollista, kartoitamme nyt kyselyllä matkailuyritysten nykytilannetta. Tulosten perusteella pystymme räätälöimään yritysten tarpeisiin sopivia työpajoja, valmennuksia ja koulutuksia.
Kysely toteutetaan Visit Finlandin, Visit Tampereen sekä juuri käynnistyvän TJANSSI-hankkeen yhteistyönä ja se lähetään Visit Tampereen kumppaniyrityksille. Kyselyyn vastaamalla syntyy myös Visit Finlandille oma rekisterinsä Tampereen alueen yrityksistä edellä mainittuihin kehittämistarpeisiin.
Kysely tullaan tekemään tulevaisuudessa vuosittain, jotta tuloksia voidaan hyödyntää tiedolla johtamisen ja ennakoinnin palveluiden ja tuen kehittämisessä edelleen.
Tältä sivustolta tulet jatkossa saamaan lisätietoa hankkeesta ja sen tapahtumista. Sivut päivittyvät vähitellen hankkeen päästessä kunnolla käyntiin.