NVL:n webinaari: Miten matemaattisia taitoja kannattaa lähestyä ja tukea 2020-luvun ammatillisessa koulutuksessa?

NVL:n (Nordiskt Nätverk för vuxnas lärande) perustaitoverkosto järjestää webinaarin teemalla Miten matemaattisia taitoja kannattaa lähestyä ja tukea 2020-luvun ammatillisessa koulutuksessa.

Webinaarin aika: ke 14.4. klo 12.30-14.30

Webinaarissa kuullaan mm. kokemuksia siitä, miten heikkoja numerotaitoja on lähestytty Taito-ohjelman hankkeissa. Webinaarin yhtenä puhujana on Yhdessä taitaen -hankkeen projektipäällikkö Emma Nylund, joka kertoo hankkeessa kehitetystä matikkakummitoiminnasta.

Ohjelma

Matematiikka ja uravalinnat – Miten asenteet ja osaamisen taso määrittävät varhain jo suuntautumista ammatilliseen koulutukseen
Visajaani Salonen, projektisuunnittelija, Helsingin yliopisto

Matematiikkakummi auttaa, kun opiskelu takkuaa
Emma Nylund, projektipäällikkö, Diakonissalaitos; Vamos

Sjunkande matematikkunskaper hos ungdomar?
Mikael Rönnkvist, specialyrkeslärare, Yrkesakademin, Vasa

Lisätietoja ja ilmoittautuminen webinaariin NVL:n sivuilla

Keskiviikkona 14.4. järjestetään myös Taikojan podcast-koulutus. Tutustu tilaisuuteen tästä.