Verkkokoulutus: Tavoita kuulevia korvia podcastilla

Etsitkö uusia tapoja viestiä hankkeesi sisällöistä kiinnostavasti?
Kokeilisitko podcastia, jolla voit tavoittaa kuulevia korvia? Tule Taikojan järjestämään podcast-koulutukseen keskiviikkona 14.4.2021 klo 13–15 Zoomissa! Koulutus on ensisijaisesti Taito-ohjelman hanketoimijoille, mutta muutkin aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan.

Ilmoittaudu mukaan!

Koulutuksen tavoitteena on tutustuttaa osallistujat podcastien tekemiseen ja opastaa oman hankkeen podcastin aloittamiseen. Koulutusosuus kestää 1,5 tuntia, jonka jälkeen vaihdamme kokemuksia podcastien teosta. Osuvat taidot -hankkeen podcastista kertovat ja kokemuksiaan jakavat Kirsi Ek ja Taru Koivisto Kiipulasta.

Koulutusosuudessa kouluttajana toimii Sami Ruokangas Viestintä-Pirittasta. Käsittelemme mm. seuraavia aiheita:

• Miksi hankkeelle kannattaa tehdä oma podcast?
  • Mistä lähteä liikkeelle: teemat, työkalut, välineet
  • Tärkeimmät opit ja niksit podcastien tekoon

Sami Ruokankaalla on 25 vuoden käytännön kokemus viestinnästä, journalismista, mediatuotannoista ja viestinnän johtamisesta. Hän on toiminut mm. toimittajana (Yle, Aamulehti, Keskisuomalainen, MTV, Radio Nova) tuottajana (Yle, MTV, Radio Nova) ja uutispäällikkönä (MTV).

Podcastien edelläkävijänä Sami on ollut tekemässä niitä mm. Porin SuomiAreenalta, jo ennen podcastien laajempaa läpimurtoa viestinnän muotona. Omaa Rock Around The Blog –blogiaan hän on pitänyt vuodesta 2007. Blogiin liittyy Rock Around The Blog –podcast, jota Sami tekee radiotoimittajakonkari Juha Kakkurin (Business FM) kanssa. Hänellä on kokemusta yli sadan podcastin toteuttamisesta kokonaan etäyhteyksien avulla.

Webinaari järjestetään Zoom-yhteydellä, ja osallistumislinkki lähetetään kaikille ilmoittautuneille lähempänä ajankohtaa. Ilmoittaudu tällä lomakkeella viimeistään ma 12.4.2021.

Keskiviikkona 14.4. järjestetään myös NVL:n matematiikka-aiheinen webinaari. Tutustu tilaisuuteen tästä.