SURE selvittää uuden tapahtuma-areenan käyttökokemuksia yhteistyössä kiekkoseurojen kanssa

Kuva: Unsplash / Ambitious Creative Co. - Rick Barrett

Kyselyllä kerätään tietoa ottelukävijöiden ensikokemuksista tai käyntiä koskevista odotuksista Tampereen Kannen areenalla (Nokia Arena). Lisäksi selvitetään asenteita teknologioiden käyttöä ja turvajärjestelyjä kohtaan tapahtumissa.

Uuden Nokia-areenan avautuminen on väistämättä vuoden suurin tapaus Tampereen tapahtuma-alalla. Tampereen ydinkeskustassa sijaitsevan areenan avautumista on kiinnostava seurata myös kaupunki- ja tapahtumaturvallisuuden näkökulmasta. Tämän vuoksi Tampereen yliopiston SURE-tiimi avaa kävijäkyselyn joulukuussa käynnistyvien kiekko-otteluiden aikaan.

Kyselyä levitetään tamperelaisten kiekkoseurojen Tapparan ja Ilveksen kannattajille sosiaalisessa mediassa. Kyselyn toteuttajana ja vastuutahona on Tampereen yliopisto.

Kyselyn tuloksia hyödynnetään osana Tampereen kaupungin johtamaa SURE-hanketta, jossa kehitetään älykkäitä ratkaisuja kaupunki- ja tapahtumaturvallisuuteen vuosina 2019-2022. Hanke on saanut rahoitusta EU:lta.

Lue lisää tutkimuksesta ja kyselyn tietosuojasta täältä (tietosuojailmoitus)

Lisätiedot: ilari.karppi@tuni.fi, iina.sankala@tuni.fi, teija.vainio@tuni.fi