Muuttuva Sorin alue: SURE-hankkeen keskustelutilaisuus 9.12.2021

Aika: torstai 9.12.2021, klo 17:30-19:30
Paikka: Microsoft Teams

Tampereen keskusta muuttuu ennennäkemättömällä vauhdilla, ja kaupungin tavoitteena on olla kansainvälisesti merkittävä tapahtumakaupunki. Tampereen kaupungin vetämä ja EU-rahoitettu SURE-hanke kehittää vuosina 2019–2022 kaupunki- ja tapahtumaturvallisuutta Tampereella käyttöönottamalla uudenlaisia teknologioita sekä syventämällä turvallisuus- ja tapahtumatoimijoiden yhteistyötä etenkin tapahtumien aikaan.

Tapahtumakävijöiden kokemuksen tapahtumaan osallistumisesta ja kaupungissa liikkumisesta tulee olla mahdollisimman sujuva. Samalla on kuitenkin huolehdittava siitä, etteivät tapahtumat heikennä asukkaiden kokemusta sujuvasti ja esteettömästi toimivasta kaupungista. Tämän vuoksi Tampereen yliopiston SURE-tutkijat järjestävät Sorin alueen toimijayhteisölle mahdollisuuden keskustella yhdessä alueen muutoksesta.

Päivitys (17.12.): Tilaisuuden materiaalit lisätty. Yliopiston esitykseen sisällytetty työpajan yhteenvetoa suhteessa esiteltyyn tutkimustaustaan.

17:15 Teams auki (mahdollisuus testata yhteyksiä)
17:30 Tilaisuuden avaus
17:40 SURE-hanke ja turvallisuuden suunnittelu naapuruston tasolla
Ilari Karppi & Iina Sankala, Tampereen yliopisto (katso diat ja yhteenveto täältä)
17:50 Näkökulmia turvallisuuteen Kannen ja areenan naapurustossa
Sari Niiniluoto, As. Oy Sorinahde (katso esitysdiat täältä)
Anniina Autero, SURE-hankkeen projektipäällikkö (katso esitysdiat täältä)
18:10 Työpaja
19:20 Loppukeskustelu
19:30 Tilaisuuden päättäminen

Huomioithan, että tapahtuma ei ole virallinen kuulemistilaisuus, vaan tarkoituksena on keskustella ja koota näkemyksiä aiheen ympäriltä.

Päivitys toteutukseen (7.12.): Tilaisuus järjestetään kokonaisuudessaan etäyhteyksin verkossa!

Lisätiedot: iina.sankala@tuni.fi, ilari.karppi@tuni.fi