SMART ART -koulutuksen kevät loppusuoralla

Mitä saavutettavuus tarkoittaa esittävissä taiteissa? Miten katsojan roolia ja tarinankerrontaa voidaan lähestyä 360 videolla? Näistä voi tulla ottamaan selvää osallistumalla toukokuun viimeisiin koulutuskertoihin.

Tiistaina 9.5. klo 9-16 pidettävä koulutuskerta Saavutettavuus esittävissä taiteissa toteutetaan hybridinä, ja kouluttajina toimivat Tampereen yliopiston Informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunnan väitöskirjatutkijat Tero Avellan ja Pauliina Baltzar. Tervetuloa osallistumaan ja oppimaan aiheesta esittävien taiteiden näkökulmasta. Ilmoittautua ehtii vielä 8.5. klo 18 mennessä.

Maanantaina ja tiistaina 15.-16.5. klo 9-16 vietetään kaksipäivästä 360 video -workshopia. Kouluttajana toimii Tampereen ammattikorkeakoulun Liiketalous ja media -osaamisyksikön lehtori Ilmari Huttu-Hiltunen, jonka osaamisalueisiin kuuluu muun muassa interaktiivisen median, media-alan ja XR:n opetus sekä asiantuntijatehtävät. Workshopiin ilmoittautuminen päättyy 10.5. klo 15.

Lisätietoa ja koulutuskertojen ilmoittautumislinkit löytyvät hankkeen nettisivuilta/Pilotoitava koulutus.

SMART ART -hankkeessa pilotoitava koulutus on osallistujille ilmainen ja suunnattu esittävien taiteiden piirissä toimivien pirkanmaalaisten yritysten, osuuskuntien ja yhdistysten henkilöstölle, alalla toimiville itsensä työllistäille, sekä esittäviin taiteisiin tulevaisuudessa yhä vahvemmin kytkeytyvien yritysten henkilöstölle muilta aloilta. Koulutus soveltuu eri tehtävissä työskenteleville.

Koulutuksen järjestää Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK) yhteistyössä Tampereen yliopiston (TAU) kanssa osana SMART ART – Esittävien taiteiden muuttuva osaaminen -hanketta. Hanke rahoitetaan Euroopan sosiaalirahastosta. Hanke on yksi REACT-EU -hankkeista, joita rahoitetaan osana Euroopan unionin COVID-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.