DRAMA-hankkeen lopputapahtuma ja työkirjan julkistamistilaisuus 11.5.2021

Ymmärrä tarina, ymmärrä ihmistä – Elokuvat työhyvinvoinnin tukena

Drama-hankkeen lopputapahtuma 11.5.2021

12.00 Tervetuloa! Arto Koskinen, projektipäällikkö, DRAMA-hanke, TAMK

12.10 Otteita DRAMAsta – Videokooste hankkeen toteutuksesta, tuottajat Ilmari Huttu-Hiltunen, TAMK ja Arto Koskinen, TAMK

12.30 Luotain Consulting Oy – kokemuksia DRAMA-hankkeen osallistujalta, Pia Vilanen, toimitusjohtaja, Luotain Consulting Oy

12.45 Luottamuksen taustalla on totuus -työyhteisövalmentajan ajatuksia, Pertti Ratilainen, Suomen Työyhteisöterapeutit Oy

13.00 ”Ymmärrä tarina, ymmärrä ihmistä – Elokuvat työhyvinvoinnin tukena” -työkirjan esittely, Pauliina Tiuraniemi, tutkija, TAU ja Arto Koskinen, projektipäällikkö, TAMK

13.15 Tauko

13.30 Tarinat aivoissamme – hyvän tarinan rakentaminen työyhteisön hyvinvoinnin tukena, Iiro Jääskeläinen, professori, Aalto yliopisto

14.15 Paneelikeskustelu DRAMA-hankkeen teemoista, osallistujat Pertti Ratilainen, Iiro Jääskeläinen, Päivi Roiha, Teppo Nuutinen, moderaattori Arto Koskinen

14.40 Keskustelu ja yleisökysymykset, moderaattori Pauliina Tiuraniemi

14.55 Päätössanat ja kiitokset DRAMA-hankkeen yrityksille, Arto Koskinen

15.00 Tilaisuuden päätös

Tervetuloa!

Ilmoittaudu mukaan tästä!

Tutustu puhujiin

Iiro Jääskeläinen

Iiro Jääskeläinen on 48-vuotias psykologi ja aivotutkimuksen professori Aalto yliopistolla. Hän on väitellyt Helsingin yliopistosta vuonna 1995 jonka jälkeen hän on työskennellyt Harvardin yliopistossa Yhdysvalloissa sekä Teknillisellä korkeakoululla Espoossa ennen Aalto yliopistoa. Nykyään hän on lisäksi osa-aikaisena johtavana tutkijana Moskovan talouskorkeakoulussa. Vuodesta 2006 lähtien Jääskeläisen tutkimusryhmä on hyödyntänyt elokuvia ja tarinoita aivotutkimuksen välineenä mukaan lukien yhteistyössä elokuva-alan ammattilaisten kanssa

Pia Vilanen

Pia Vilanen on työnohjaus-, coaching-, ja valmennuspalveluyrityksen, Luotaimen perustaja ja toimitusjohtaja. Luotain on yksi Suomen suurimmista työnohjaus- ja coaching taloista, jossa toimii 20 työelämässä laajalti ansioitunutta valmentajaa, coachia, työnohjaajaa, työyhteisösovittelijaa. Luotaimen missio on lisätä arvostusta työelämään. Pia on tehnyt runsaasti työnohjaus- coaching- ja valmennustyötä ja kehittänyt erilaisia mittareita ja valmennusohjelmia. Nykyisin Pia johtaa Luotainta ja kehittää sen palveluja yhdessä asiantuntijoidensa kanssa.

Pertti Ratilainen

Pertti Ratilainen on Suomen Työyhteisöterapeutit Oy:n toimitusjohtaja. Hän on toiminut muutos- ja mentaalivalmentajana sekä terapeuttina pääasiassa pk-yrityksissä, mutta myös yksilöasiakkaita palvellen vuodesta 2008 lähtien. Pertti on työskennellyt laaja-alaisesti hyvinvoinnin ja jaksamisen sekä työyhteisökulttuurin rakentamisen, kehittämisen ja korjaamisen parissa, mutta myös rekrytointi ja työyhteisösovittelu kuuluvat työnkuvaan. Työ perustuu aina luottamussuhteeseen ja pitkän tähtäimen kumppanuuteen.

Päivi Roiha

Päivi Roiha toimii hyvinvointi- ja mentaalivalmentajana perustamassaan Roihahdus-yrityksessä. Hän käyttää työssään yksilö- ja ryhmävalmennusmenetelmiä asiakkaidensa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemiseen niin päivittäiselämässä kuin muutos- ja konfliktitilanteissa. Työyhteisösovittelijana hän auttaa riidan osapuolia sovittelumenettelyn keinoin löytämään kaikkia osapuolia tyydyttäviä ratkaisuja. Lisäksi Päivi on havainnut levon ja palautumisen tärkeyden ihmisten laadukkaan työpanoksen mahdollistajana, ja tarjoaa Peter Hessin ääniresonanssimetodiin pohjautuvaa äänimaljarentoutusta osana palvelujaan.