Professori Marko Hakovirran ”hullut päivät” TAMKissa

Kaksi hymyilevää miestä ja nainen ruokapöydän ääressä.

Syyskuussa saimme odotetun vieraan North Carolina State Universitystä (NCSU), kun professori Marko Hakovirta vieraili TAMKissa edistämässä kansainvälistä yhteistyötä erityisesti biopohjaisten, kierrätettävien ja ympäristöystävällisten materiaaliratkaisujen tiimoilta.

”Teemme hankkeessa kansainvälistä yhteistyötä muun muassa NCSU:n Department on Forest Biomaterialsin kanssa. Tavoitteenamme olikin tutustuttaa professori Hakovirta suomalaisiin toimijoihin ja edistää osallistavia opiskelijatoimeksiantoja ja tutkimussuunnitelmaa. Näissä selvitetään biopohjaisten materiaalien kierrätyskäytäntöjä ja kierrätyspotentiaalia Yhdysvalloissa”, kertoo Tampereen ammattikorkeakoulun biotuotetekniikan yliopettaja Ulla Häggblom.

Lue professori Hakovirran vierailun tunnelmista kertova blogiteksti TAMK-blogista.

Kuva: TAMKin biotuotetekniikalla on monia yhteisiä projekteja Metsä Boardin kanssa. Vas. TAMKin alumni, Metsä Boardin Services Director Ilkka Harju, yliopettaja Ulla Häggblom TAMKista ja professori Marko Hakovirta North Carolina State Universitystä.