Mikä maailmassa voisi olla paremmin? Kansainväliset opiskelijatiimit innovoivat uusia käyttökohteita keveille selluloosapohjaisille materiaaleille

Luovan prosessin kuvaus; käsiä ja termejä.

BeLight-hankkeessa kehitetään uusia sovelluksia vaahtorainausteknologialla valmistettaville keveille selluloosapohjaisille materiaaleille. Opiskelijat innovoivat hankkeelle rohkeasti uusia tuotteita osana Design Management and Innovations -opintojaksoa, kertoo Piia Kanto TAMK-blogissa.

Innovaatioprojektissa Design Management and Innovations -opintojakson kansainväliset opiskelijatiimit saivat BeLight-hankkeelta toimeksiannon innovoida selluloosa kuidusta vaahtorainatulle materiaalille uusia käyttökohteita. Ennen BeLight-hankkeen toimeksiantoa opiskelijat olivat lehtori Nina Kukkasniemen johdolla perehtyneet innovoinnin työkaluihin ja menetelmiin. Innovointiprojekti toteutettiin yhtä lähitapaamista lukuun ottamatta Teamsin ja Zoomin välityksellä.

Innovoinnin tuloksena syntyi kekseliäitä ratkaisuja useiden toimialojen tarpeisiin, kertoo rakennetun ympäristön ja biotalouden lehtori Piia Kanto Tampereen ammattikorkeakoulusta.

Lue TAMK-blogissa julkaistu blogikirjoitus.

Teksti: Piia Kanto
Kuva: Shutterstock