AI-lähettiläs edistää tekoälyratkaisuja yrityksissä

Mies pitelee tablettia.
Lähde: Turun yliopiston mediatiedote 15.3.2021

Turun yliopisto on mukana hankkeessa, jossa kehitetään käytännönläheinen AI-lähettiläs -toimintamalli yritysten, palveluntarjoajien ja korkeakoulujen verkoston käyttöön. Kohteena ovat erityisesti yritykset, joissa data- ja tekoälyratkaisuja ei ole vielä juurikaan käytetty, mutta joilla on tarvetta tai kiinnostusta uudistumiseen ja toimintansa kehittämiseen tekoälyn avulla.

− Tavoitteenamme on kehittää yritysten valmiuksia datan jalostamiseen ja tekoälyn mahdollisuuksien ymmärtämiseen. Hankkeeseen osallistuvan yrityksen henkilö on niin sanottu AI-lähettiläs, joka saa valmiuksia edistää yrityksensä tekoälyratkaisuja, myös kumppaniverkoston avustuksella, kuvaa Turun yliopiston osahankkeen johtaja, tietojärjestelmätieteen ja työinformatiikan lehtori Antti Tuomisto.

Lue lisää aiheesta Turun yliopiston mediatiedotteesta: https://www.utu.fi/fi/ajankohtaista/mediatiedote/ai-lahettilas-edistaa-tekoalyratkaisuja-yrityksissa