Tuuran opintojaksopilotit

Tuura-piirros henkilöt rivissä

Tuura-hankkeessa on tuotettu monimuoto-opintojaksot Askeleita urapolulla sekä Steps in my career path. Suomenkielisiä opintojaksoja pilotoitiin TAMKissa, HUMAKissa, HAMKissa ja SeAMKissa, ja nyt koostetaan niistä kerättyä palautetta. Englanninkieliset pilotit ovat parhaillaan käynnistymässä.

Tuura-hankkeessa on työstetty monimuotokurssit Askeleita urapolulla sekä vastaava englanninkielinen Steps in my career path.  Kurssipohjat työstettiin yhdessä Digma-oppimisalustalle (digma.fi), jonka jälkeen ne paketoitiin ja jaeltiin ammattikorkeakoulujen omille Moodle-alustoille.

Suomenkielistä kurssia pilotoitiin hankkeeseen osallistuvissa ammattikorkeakouluissa: TAMKissa, HUMAKissa, SeAMKissa ja HAMKissa. Pilotoinnin aikana opiskelijoilta saatiin runsaasti hyvää palautetta. Tarvittavat korjaukset ja ehostukset kurssitoteutuksiin tehdään seuraavassa vaiheessa.

Pilotoinnin aikana kurssitoteutukset kohdennettiin tiettyjen alojen opiskelijoille. Esimerkiksi Tampereen ammattikorkeakoulussa musiikin ja median opiskelijoille luotiin oma kurssialueensa ja liiketalouden opiskelijoille omansa. Näin siksi, että saimme kohdennettua uraohjauksen täsmällisesti opiskelijoiden tarpeita vastaavaksi.

Kun englanninkieliset kurssitkin on pilotoitu ja niistä saatu palautetta, teemme tarvittavat korjaukset kurssipohjiin. Sen jälkeen Tuura-hankkeessa on tarkoitus jakaa Moodle-yhteensopivat kurssipaketit avoimesti kaikille niitä tarvitseville. Siihen on vielä hieman matkaa, mutta tässä vaiheessa näyttää hyvältä!