Webinaari: Perustaitoja parantamalla syrjäytymistä vastaan 22.9.

Tervetuloa perjantaina 22.9.2017 klo 9-11 webinaariin, jonka aiheena on perustaitojen merkitys syrjäytymisen ehkäisemisessä.

Millaista on etsivä toiminta nuorten aikuisten parissa? Miten perustaitojen kehittäminen tapahtuu käytännössä, ja kuinka se vaikuttaa opintiehen? Millaisilla matalan kynnyksen palveluilla kirjasto auttaa oppimaan tietotekniikan perustaitoja?

Webinaari on tarkoitettu kaikille perustaitojen oppimisesta ja kouluttamisesta kiinnostuneille. Perustaidoilla tarkoitetaan luku-, kirjoitus-, numero- ja tietoteknisiä taitoja, joita aikuinen tarvitsee työssä, opinnoissa ja arjessaan. Maksuttoman webinaarin järjestää TAIKOJA-koordinaatiohanke.

Linkki webinaariin: http://sivis.adobeconnect.com/taikoja . Ei ennakkoilmoittautumista, mukaan mahtuu sata ensimmäistä sisään kirjautunutta. Kokoustila avataan klo 8.30.

Ohjelma:

klo 8.30 – 9 sisäänkirjautuminen ja asetusten tarkistaminen

klo 9.00 webinaari alkaa

• avaus ja esittäytyminen
  • suunnittelija Saana Rantsi, Ohjaamo Helsinki:
    Ohjaamo Helsingin kehittämiskokemukset monialaisista ohjauspalveluista
  • erityisopettaja Elina Luukkonen ja opiskelijat Suvi Toivanen & Hely Gusev, Omnia:
    Perustaidot osana yhteiskunnallista toimijuutta
  • palvelupäällikkö Perttu Rasi, Tampereen kaupunginkirjasto:
    Osaamista ja hyvinvointia kirjastosta – Tampereen kirjaston tietotorit
  • palaute ja päätös

Webinaari päättyy viim. klo 11.00.

Huomioitavaa webinaarin osallistujalle:

• Käytä langallista verkkoa, jos mahdollista.
  • Sulje ylimääräiset ohjelmat – varsinkin sellaiset, jotka käyttävät video- ja äänilaitteita.
  • Kuulet äänet parhaiten, jos käytät ulkoisia kaiuttimia tai kuulokkeita.
  • Kytke ulkoiset video- ja äänilaitteet tietokoneeseen ennen huoneeseen kirjautumista.